Aviseringar
Rensa alla

Feminister, räds ni för att få söner en dag?


Ämnesstartare

bevis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Man är inte feminist om man inte gillar ett visst kön.

jo, det går alldeles utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
bevis 

Skänker en tanke till alla söner till feminister. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Skänker en tanke till alla söner till feminister. Gråter

usch ja 🙁 rip


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poll+info från pojkvän som hade bättre koll än mig visar alltså på att det finns folk som känner så.. skrämmande. vore intressant om de som röstade ja ville visa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: skrämmande

*progressivt Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

usch ja 🙁 rip

Troligtvis har de i vuxen ålder slutat upp som hen-varelser som aldrig fått veta hur det känns att vara en riktig man. Verkligen sorgligt. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
poll+info från pojkvän som hade bättre koll än mig visar alltså på att det finns folk som känner så.. skrämmande. vore intressant om de som röstade ja ville visa sig.

finns folk te allt nuförti'n


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

finns folk te allt nuförti'n

får försöka greppa det.


   
SvaraCitera
mynona

Gamla vanliga feminist-hatar troll. 

Hur kan det komma sig, att i princip alla feministhatare missförstår feminismen? 
Hur stor kan procenten vara? 70 procent? 90 procent? 
Hur många finns det som hatar feminismen utan att missuppfatta den? 

Själva vitsen med att vara feminist är att inte bry sig om könet, men feministhatarna verkar aldrig kunna förstå det. 

Jag förstår inte varför de inte förstår det. 

Det måste vara för att de inte vill förstå det. 

Men, missuppfattningen är ju den sorten som gör en deprimerad? Varför håller de då fast vid den? 


   
SvaraCitera

subhuman girl:

ja? du skrev att du stött på människor som du haft dessa misstankar om, istället för att sitta och undra kan du ju fråga om det faktiskt är så att de är rädda för att föda söner, och varför de resonerar så. jag tycker själv att det låter befängt. 

Du får gärna citera vart jag har skrivit att jag har träffat människor med dessa märkliga åsikter Edit; aha ok, det är lungt 🙂


   
SvaraCitera
Exner

Galen


   
SvaraCitera
mynona

En verklig feminist - javisst, jag talar om likhetsfeminist nu, men det är ju den förhärskande - bryr sig mindre om könet än en ickefeminist. En ickefeminist har större anledning att vilja ha ett barn av ett visst kön, eftersom den väntar sig att barnet av naturen ska ha vissa egenskaper på grund av kön. En feminist, däremot, tror inte att barnet har vissa egenskaper på grund av kön, och bryr sig därför inte om vilket kön barnet har. 

Ni ickefeminister vet ju att feminister resonerar på det sättet, inte sant? Ni kanske inte tror på det själva, men ni vet att feminister resonerar så, inte sant? Så, varför låtsas ni fortfarande att feminister är manshatare? Jag förstår inte det och jag blir personligen förolämpad varenda gång. Jag är feminist; jag är feminist just därför att jag inte bryr mig om kön utan är individualist; jag ser rentav att feminismen sakpar mindre gränser mellan könen och att en tjej har större orsak att vara feminist ju mer hon gillar män - bland ickefeminister kallas en tjej som gillar killar för hora och slampa - och ändå ständigt, kräver ickefeminister att få hålla kvar vid sin missuppfattning att feminister hatar män.

Och varför? Därför att de inte fattar vad feminister menar när de säger att "Män som grupp bär ansvar", vilket i själva verket inte är något annat än, översatt: "patriarkatet är en samling normer och traditioner som gör att båda könen uppför sig enligt könsförtryckande traditioner utan att mena att göra det, och det kan vi stoppa om alla identifierar det och slutar upp med det, vilket föstås gäller kvinnor lika mycket som män".

Och visst svämmar det över av nyfrälsta feminister som bara tänker på ena sidan av saken och som det inte är svårt att missförstå, men det kan aldrig, aldrig någonsin, tävla med hur antifeminister insisterar på att klänga sig fast vid sina egna missförstånd kring feminismen. Varför gör de så? Jag blir deprimerad varenda gång jag läser hur antifeminister kräver att få hänga fast vid sina missförstånd hur många gånger man än förklarar för dem, det är som att de inte vill förstå, och eftersom jag är feminist själv blir jag förolämpad varje gång jag läser dem, när jag vet hur långt från sanningen det är.

Jag är feminist för att jag är individualist och bryr mig mer om individen och dess frihet än könet, och det är oförståeligt för mig hur det kan komma sig att ni insisterar på att vilja tro att feminister är manshatare trots att det är just feministernas tro på att vi inte föds med vissa egenskaper på grund av vårt kön som ni irriterar er så på.

Och nej: jag skulle inte ha något emot att ha en son. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyvärr tror jag ej de feminister som har röstat ja vågar visa sig, särskilt inte med alla kritiker i tråden längre. 

Men ni skall veta att ni har min respekt i varje fall, även fast jag inte håller med er! Jag förstår hur ni tänker! 


   
SvaraCitera
mynona

NiklasW:

Troligtvis har de i vuxen ålder slutat upp som hen-varelser som aldrig fått veta hur det känns att vara en riktig man. Verkligen sorgligt. Ledsen

Det som är sorgligt det är ni som tror på att man måste uppfostras till att uppföra sig på ett visst sätt på grund av sitt kön. Det är synd om de som har uppfostrats till att vara "en riktig man" i stället för en "henvarelse", för en "henvarelse" är inget annat än en människa som får vara just en människa och en personlighet i första hand, som fritt får utveckla sig själv, sina intressen, sin personlighet utan att bindas fast vid vad som är passande för "en riktig man", vilket för övrigt visas av begreppet "hen", som inte betyder något annat än "människa". 

Det är så svårt för mig att förstå hur ni inte kan förstå att det är ni som begränsar andra människors personliga frihet genom att uppfostra dem enligt vad ni tycker är passande för ett visst kön, i stället för att fritt få utveckla sin personlighet som man vill. 

Det som är sorgligt, det är inte individens frihet att få utveckla sin personlighet som den vill. 


   
SvaraCitera