Aviseringar
Rensa alla

50 mil bort, 7 år äldre och jätte blyg, hjäälp


Ämnesstartare

Jo, var i fjällen med en  kompis för ungefär 2 månader sen. Träffade min kompis kusins vän på en krog där som vi träffat någon dag sen innan och han bjöd mig på drinkar och vips så hamnade var vi hemma hos honom. Vi gjorde ingenting utan hånglade bara och på morgonen for jag hem till min kompis där jag bodde, vi tog inte varandras nummer eller nånting. Och det var väl det, tänkte jag då. 

2 dagar senare hittade han mig på facebook och sen dess har vi skrivit nästan varje dag. Vi bor väldigt långt ifrån varandra (50 mil) och han har kommit och hälsat på mig en gång (tog med sig en kompis) och då hann vi bara vara själv när vi var ute på krogen. Sov på hotellet de bodde på då också, men samma sak där så hånglade vi bara och han "försökte" ingenting annat haha. Tror det var jag som tog intiativet till att kyssa honom också. 

Visst, han tar intiativ att skriva till mig nästan varje dag och komma till mig, men det är bara vardagliga saker och varje gång jag försöker mig på att va gullig mot honom så får jag knappt nån respons. Han har aldrig sagt att han tycker om mig men har väl yttrat försiktigt att jag är söt nån gång. Han vågade knappt ta i mig när han var här och jag ledde samtalen för det mesta. Kan tillägga att jag är 18 och att han är 25, känns som att man ska ha blivit lite modigare vid den åldern?? Eller? Gillar han mig ens eller är han osäker? Är ålderskillnaden för stor?? Hjäälp är inte van vid blyga killar och jag gillar verkligen den här killen, är det värt att lägga energi när han dessutom bor så långt bort? Vet inte vad jag ska göraa


   
Citera
Ämnesstartare

akinely: väldigt långt ifrån varandra (50 mil)

Sover Har haft långdistans på 60 mil utan problem, även 130 mil, men då flyttade jag.

akinely: känns som att man ska ha blivit lite modigare vid den åldern?

Inte alla.

akinely: Gillar han mig ens eller är han osäker?

Hur ska vi veta? Fråga honom

akinely: Är ålderskillnaden för stor?

Beror ju på hur ni är som personer, det kan inte vi svara på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske är försiktig pga åldersskillnaden


   
SvaraCitera
Kudhos

Låter som att han är intresserad men vill vara försiktig. Kanske är blyg, kanske kör "det långa spelet." Vad vet vi?

Som någon som har haft distansförhållande så kan jag säga att det funkar men det är betydligt mer jobb. Det går om båda verkligen verkligen vill men det är svårt. 


   
SvaraCitera
reben

palla d avståndet


   
SvaraCitera