Aviseringar
Rensa alla

50 shades of Grey


Ämnesstartare

Vad tycker/tror ni om den och hysterin kring den?

Tror inte de flesta sett den ännu eftersom den har premiär runt 12-15 (runt "alla Hjärta dag") men ni kan se trailern eller utgå från boken, om ni läst den. Annars i står det lite om den på nätet.Har sj delade åsikter/tankar/känslor. Fick höra att den mest handlade om sex, tittade därefter på trailern där jag såg hur många Gillningar/visningar (omg, tänkte skriva TittningarFörvirradGalen) den hade... Kände att den var överskattad. Känner en del som läst böckerna men fattade aldrig vad de pratade om, brydde mig knappt men nu när jag vet är min uppfattning om deras intresse för boken/filmen lite skev... Vad är det de finner intressant?
Jag googlade & hittade ngn lång sammanfattning om (första?) boken. Efter en lång tids läsning kände jag mig mer nyfiken på filmen. ... Det mest för att jag är jätteintresserad av psykologi & killen i boken verkar ju ha haft en del problem osv.
Det jag nu funderar över är om de flestas fascination & intresse av boken/filmen/trailern är kopplat till ngn nyfikenhet/spänning lr mest till sexet? lr både ock? Tänker "sex säljer" kombinerat med att den här typen av historier verkar vara typ tabu+intressant+spännande. förstår ni lite hur jag tänker? För på ngt sätt har jag svårt att tänka mig att de, likt mig, är mest nyfiken på varför han är som har är och om det kommer ändras (spoilar ej nu, bara tankar, men det verkar som han ändrar sig & det hela slutar med att han blir mer "normal" och kan ha ett mer ömsesidigt/vardaligt kärleksliv/förhållande).
Men jag vet inte, "vår generation" kanske består av en massa psykologer lr människor som brinner för att förstå sig på andra? m kanske.


   
Citera
Ämnesstartare

Usch ja, feminister avskyr den boken.
Ett par tjejer ska se den på premiären, är fortfarande kluven huruvida jag ska följa med.. Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: feminister avskyr den boken.

är feminist & vet ej hur man inte är feminist om man önskar så mkt jämlikhet som möjligt mellan könen. Marsianer kanske tycker så? lr de som ej förstått vad Feminism är

Tycker det är lite... mindre bra(?) att författaren bara hittat på hela historien. tror det finns liknande, verkliga berättelser. men egentligen gör det ingenting, bara mina egna önskningar på hur den här situationen (att berättelsen uppskattats såpass mkt) kunde varit bättre. utvecklar på beställning..

Den eventuella oron som kan medfölja rör sig nog kring att killen fastnade för henne antagligen för att hon verkade så försiktig, lite osäker men ändå vacker osv. (han hade säkert inte tänkt tanken om han tyckt hon var mindre attraktiv)
& sedan säger han "jag är inte bra för dig" men fortsätter ha sex med henne? och säger sedan "men du gillar det"... aa hon gillar sexet men hon gråter typ hela tiden efteråt

aja. det är som det är. "Babblade" nog i onödan nu haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tanken på att den ej hade varit överskattad om det var en kvinna som dominerade en man 


   
SvaraCitera

Mitt motto är att allt som använder "sex" för att sälja i den kommersiella världen är kefft.


   
SvaraCitera
reben

låter förjävlig


   
SvaraCitera

Vet inte om det har med saken att göra Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Mitt motto är att allt som använder "sex" för att sälja i den kommersiella världen är kefft.

då är det vi vill ha kefft :/? kanske. vi är ganska giriga av oss.
men tror du folk vill se den pga. sexet? Hade velat se den mer om den var mer fokuserad på förhållandet än sexet & hoppas verkligen att det är så (för vill se den)


   
SvaraCitera

Nä saker kan ju vara asbra ändå. Men man tar ju inga risker när man slänger in lite sex liksom...

"oj, undra hur det här ska tas emot Förvånad"
För ENKELT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst boken boken blev rädd och slutade kolla på porr... Nä ba skoja, men det var lite för mycket bdsm för min smak. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick: Nä ba skoja, men det var lite för mycket bdsm för min smak.

har hört att det står detaljer om det men folk som gillar boken... reagerar de inte på det lr? haha lr gillar de det, tror du? förresten var den bra skrivet? några hade skrivit att den var väldigt, väldigt dåligt skriven

ett par pers på min fb har delat trailern... Vet att vi lever ie tt ganska öppet samhället men så öppet att man delar ngt sådant?
kan inte jag dela med mig av vad jag kollar på för porr då? typ. lr åtminstone vara mer öppen om exakt vad jag tänder på

fast det är man väl när man erkänner sig vara heterosexuell. #facepalm haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt så är det skräp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimkardashian:

har hört att det står detaljer om det men folk som gillar boken... reagerar de inte på det lr? haha lr gillar de det, tror du? förresten var den bra skrivet? några hade skrivit att den var väldigt, väldigt dåligt skriven

ett par pers på min fb har delat trailern... Vet att vi lever ie tt ganska öppet samhället men så öppet att man delar ngt sådant?
kan inte jag dela med mig av vad jag kollar på för porr då? typ. lr åtminstone vara mer öppen om exakt vad jag tänder på

fast det är man väl när man erkänner sig vara heterosexuell. #facepalm haha

Du får jättegärna skriva ner dina tankar och berätta om dem,om du vill. Jag är själv väldig öppen så.. Mjes..
I allafall, texten i boken var lätt läst och enkel att förstå enligt mig. Tror dock att jag måste säga, att boken var seg att läsa... För mycket "tjej grejer" och om hennes tankaR.. Hon tar väldig lång tid på sig att bestäma sig över en liten sak "no spoiler" 

Måste erkänna att den här boken är inget fökillar. När man läser "han tar på mig bla bla bla " så får jag up en bild på killen som tar på mig -__- wierd as f*ck. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick:

Du får jättegärna skriva ner dina tankar och berätta om dem,om du vill. Jag är själv väldig öppen så.. Mjes..
I allafall, texten i boken var lätt läst och enkel att förstå enligt mig. Tror dock att jag måste säga, att boken var seg att läsa... För mycket "tjej grejer" och om hennes tankaR.. Hon tar väldig lång tid på sig att bestäma sig över en liten sak "no spoiler" 

🙂
Hmm, hon verkar vara den ultimata för sådana som han haha
hon är säkert lätt att övertala också.

imafckprick: När man läser "han tar på mig bla bla bla " så får jag up en bild på killen som tar på mig -__- wierd as f*ck.

hahaha 😀 får jag fråga vrf du valde att läsa boken?


   
SvaraCitera