Aviseringar
Rensa alla

Fertilitetstest


salmon

Man kan väl bara bli på smällen under en-två dagar per månad? 


   
SvaraCitera

Caroline123: Absolut, det var en dum tanke. Vem vill genomgå en abort egentligen? Det tär på en både psykiskt och fysiskt.

Har haft kontakt med en barnmorska på ungdomsmottagningen. Frågade henne om abort kunde leda till att få svårt att bli med barn i framtiden. Hon sa att risken är mycket liten eftersom man i Sverige genomför dem under medicinskt kontrollerande former.

med andra ord tänker du inte bli försöka bli på smällen bara för att igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon: Man kan väl bara bli på smällen under en-två dagar per månad?

Man kan bli på smällen när som helst. Men chansen/risken är allra störst under ägglossningen som sker under mitten av menscykeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

med andra ord tänker du inte bli försöka bli på smällen bara för att igen?

Jag har aldrig varit gravid.


   
SvaraCitera
salmon

Trodde det var fysiskt omöjligt om det inte var rätt dag, eventuellt att en spermie ligger och lurar tills dagen är inne. De kan ju överleva några dagar inne i kroppen på kvinnan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon:
Trodde det var fysiskt omöjligt om det inte var rätt dag, eventuellt att en spermie ligger och lurar tills dagen är inne. De kan ju överleva några dagar inne i kroppen på kvinnan. 

Ja, spermierna kan leva i en kvinnas kropp upp till 3 dagar som mest har jag för mig. Däremot har "färska" spermier större chans till befruktning än gamla.


   
SvaraCitera
salmon

Jag har själv ofta tänkt att jag har svårt att bli gravid, av liknande anledning som du, mest i mina yngre dagar. Dock vet jag inte om det är så. Jag har liksom aldrig försökt bli gravid. 


   
SvaraCitera

Caroline123:

Jag har aldrig varit gravid.

jag frågade om du slutat försöka


   
SvaraCitera

Järn:

Det var inte din fakta jag reagerade på, utan att man kan vara så fruktansvärt oansvarig av sig.

Tycker du ska tona ner dig lite nästa gång. Att kasta ut sig sådana aggressiva kommentarer tyder ju på att något inte står rätt i din skalle.

On-topic:Caroline123, 

Jag tror du kan bli gravid, men att du tillhör den grupp av tjejer/kvinnor som har väldigt svårt att bli gravida. Tyvärr. Men ha absolut inte oskyddat sex med random killar, det kommer leda till en hel del otäcka könssjukdomar.
 En vänligt vanlig könssjukdom är klamydia, och den märker man i många fall inte av att man har. Det värsta är att den väldigt ofta kan orsaka infertilitet hos kvinnor om den inte behandlas i tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon:
Jag har själv ofta tänkt att jag har svårt att bli gravid, av liknande anledning som du, mest i mina yngre dagar. Dock vet jag inte om det är så. Jag har liksom aldrig försökt bli gravid. 

Ja, behöver nödvändigtvis inte vara så. Men jag är ändå orolig..

Jag har inte heller försökt bli gravid. Kanske missuppfattades.. Saken är den att jag vet att min pojkvän, liksom många andra, tycker att det är skönare utan, och efter att ha använt kondom ett tag så orkar jag inte riktigt bry mig riktigt längre. Jag vet att det är jättedumt, men tänker på samma gång att om jag skulle bli gravid så får jag ändå bekräftat att det är möjligt för mig åtminstone.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

jag frågade om du slutat försöka

Läs gärna det jag skrev till Salmon!

Veer.Smerdis: Jag tror du kan bli gravid, men att du tillhör den grupp av tjejer/kvinnor som har väldigt svårt att bli gravida. Tyvärr. Men ha absolut inte oskyddat sex med random killar, det kommer leda till en hel del otäcka könssjukdomar. En vänligt vanlig könssjukdom är klamydia, och den märker man i många fall inte av att man har. Det värsta är att den väldigt ofta kan orsaka infertilitet hos kvinnor om den inte behandlas i tid.

Tack för dina råd. Att ha oskyddat med främlingar skulle jag nog aldrig ha, även om jag tyvärr har haft det, men jag var ung och kunde inte säga ifrån.. Hur som helst, så är risken inte värt det. Oskyddat har jag på senaste tiden endast haft med min pojkvän. Har testat mig för klamydia efter vi hade oskyddat första gången. Får hoppas att han bara inte varit otrogen.. hehe.


   
SvaraCitera
salmon

Många killar och även tjejer klagar på kondom, att det förstör känslan osv. Men jag börjar på allvar undra om det i vissa fall kan bero på att folk har för små kondomer. 


   
SvaraCitera
salmon

Vill inte låta som en tjatig morsa nu, men kondylom (vårtor) kan dyka upp flera år efter smittan överförts. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon: Många killar och även tjejer klagar på kondom, att det förstör känslan osv. Men jag börjar på allvar undra om det i vissa fall kan bero på att folk har för små kondomer.

Jag har inga problem med att killen har kondom på sig. Tycker inte att det känns annorlunda, och jag kan även slappna av mer eftersom risken är väldigt liten för könssjukdomar och graviditet. Det som sabbas däremot är när man måste springa och hämta kondomen och sen inte är lika sugen.


   
SvaraCitera

Veer.Smerdis: men att du tillhör den grupp av tjejer/kvinnor som har väldigt svårt att bli gravida. Tyvärr.

det kan du inte uttala dig om

Veer.Smerdis: Tycker du ska tona ner dig lite nästa gång. Att kasta ut sig sådana aggressiva kommentarer tyder ju på att något inte står rätt i din skalle.

jag blev bara chockad över hur någon kan vara så dum i huvudet


   
SvaraCitera