Aviseringar
Rensa alla

Festivalbekymmer.. pepp!


Ämnesstartare

Tjena smulan, står du här och äter kex? Blink

Ja, jag ska gå på en festival i sommar. Bara ena dagen av tre dock men.. (Bråvalla.)
& jag har aldrig gått på en innan, och är något orolig..
När jag talar med mina vänner, säger de att jag ICKE bör gå, inte ensam..
tycker det är sjukt att jag ska gå.. när jag är så "ung." 
Att jag inte bör gå just för att det är mycket fylla..
och våldsamt folk.. 
Finns det någon sanning i det?
Hur är det?

Eller ah, ska jag behöva vara orolig? 
Inte kan jag boka av biljetten, och varför ska jag det? Volbeat uknow.. ! ^^
Har du några erfarenheter du kan dela med dig av, positiva som negativa?
Inte är jag så särskilt sugen att gå med mamma min.. men inte vill jag  gå ensam heller egentligen.. 
& inte finns det någon för tillfället som kan gå med mig.. de anser också att biljetten skulle vara för dyr.. 
Hjälp. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Äsch

Gå ensam det blir roligt


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Har varit på mycket festivaler och nä, du bör inte gå själv. Festival är jättekul men det är inte värt att riskera något. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland är det roligare att gå ensam på saker. Man hamnar i situationer man troligtvis inte skulle hamnat i om man kom i sällskap med någon. Såg att du iofs bara var 15, men äsch, är du lika badass (och har turen med dig) som jag var när jag var 15 är det inga problem Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har råkat illa när jag var med folk också.

akta dig för kåta fyllisar så går det bra!

men det känns fel att du ska gå ensam 🙁 har du ingen du kan gå med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet iof inte vad bråvalla e, det kanske inte är lika illa som peace n love


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är typ dubbelt så gammal som du och jag klarar mig inte på festival själv. fast det beror nog på att jag alltid blir för full Ledsen

tycker du ska övertala dina kompisar att dra med. och du borde boka biljett till de andra dagarna också, det är då de 5 bra banden spelar ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:
ibland är det roligare att gå ensam på saker.
är du lika badass (och har turen med dig) som jag var när jag var 15 är det inga problem Skadeglädje

jo, sant. Så tuff är jag kanske icke men, så jag kan ses som "badass", men det löser sig. Blink

kekeoxo:

har råkat illa när jag var med folk också.

akta dig för kåta fyllisar så går det bra!

men det känns fel att du ska gå ensam 🙁 har du ingen du kan gå med?

- Det lät ju icke bra.. Inte bra alls.. allt bra nu?
Jo, ska hålla ögonen öppna! Blink
För tillfället har jag ingen, men när jag väl får pengar ska jag köpa en till biljett,
så får jag  kidnappa en vän! Galen I "värsta" fall, så får den biljetten annars gå åt mor min. 
( somsagt, har aldrig varit på festival tidigare, och tror bråvalla-festival har sin premiär iår.. så har man tur så kanske detta är mer "familjevänligt" haha.. 

iddqd:

jag är typ dubbelt så gammal som du och jag klarar mig inte på festival själv. fast det beror nog på att jag alltid blir för full Ledsen

tycker du ska övertala dina kompisar att dra med. och du borde boka biljett till de andra dagarna också, det är då de 5 bra banden spelar ju.

Jo, kan förstå det. Dock lär jag inte få det problemet, usch för det.  
Fy för alkohol, kan förstöra ens liv.. förlorar liv..
Man får icke ta in egen alkohol på området, men de säljer.. 
& inte kan väl det vara så "starka" grejer, för då skulle ju de som är sugna lika gärna ta med sig eget, eller?

& njae, går mest för att mina idoler spelar just det datumet, haha. 
Vilka är de 5 bra banden för dig då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applepie01:

jo, sant. Så tuff är jag kanske icke men, så jag kan ses som "badass", men det löser sig. 

Äsch var bara en vanlig 15-åring som trodde världen snurrade runt mig Mycket glad Jadå, det gör det!


   
SvaraCitera
penja

kekeoxo:

vet iof inte vad bråvalla e, det kanske inte är lika illa som peace n love

förstår ej detta. tycker alla är fredliga på peace and love. men kanske beror på var man hamnar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

förstår ej detta. tycker alla är fredliga på peace and love. men kanske beror på var man hamnar?

haha nej 🙁 haft obehagliga moments där.
 minns vid någon utgång blev jag tagen på rumpan, samma människa återvände o skulle in, så råkade han  trycka  sin kropp hårt mot mig för att det var sååååå ''trångt'' <- ett exempel på creeps 

och medelåldersmän som kom fram och pratade utan någon anledning (vid kupolen dock, men de lät ej så dalmasiga)  det låter inte så illa, men de va ändå obehagligt. vad var syftet ensss

random som spydde på mig, randoms som ej hittade till toa och tjatade till sig vägen och var på och sååånt

ååågh. dock många trevliga människor så d kompenserar lite. var oxå yngre och vågade inte riktigt säga ifrån, utan det fick mitt sällskap göra. ts är kanske starkare!


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Men lyssna på mig 🙁 Gå inte själv. Visst är det lättare att hamna i "trubbel" om man har druckit, men om man råkar på någon full bestämd snubbe då vet man aldrig vad som kan hända. Du är så himla liten också :(( All cred till festivaler, det är det roligaste jag vet i typ hela världen, men lilla vän, ta med dig någon. Kram. 


   
SvaraCitera
penja

kekeoxo:

haha nej 🙁 haft obehagliga moments där.
 minns vid någon utgång blev jag tagen på rumpan, samma människa återvände o skulle in, så råkade han  trycka  sin kropp hårt mot mig för att det var sååååå ''trångt'' <- ett exempel på creeps 

och medelåldersmän som kom fram och pratade utan någon anledning (vid kupolen dock, men de lät ej så dalmasiga)  det låter inte så illa, men de va ändå obehagligt. vad var syftet ensss

random som spydde på mig, randoms som ej hittade till toa och tjatade till sig vägen och var på och sååånt

ååågh. dock många trevliga människor så d kompenserar lite. var oxå yngre och vågade inte riktigt säga ifrån, utan det fick mitt sällskap göra. ts är kanske starkare!

åh va surt 🙁 va tråkigt att du känt obehag.. har inte alls upplevt detta. fast nu när jag tänker efter är den en jävla massa randoms som velat peta på mig. men jag har antingen kramats tillbaka och haft mig eller  blivit skitarg och skällt ut jäveln. så jag har inte lidit så av det. menar såklart inte att jag är tuff i alla lägen! men så fort det är folk i närheten och jag vet att jag inte kommer bli dödat av personen i fråga så kan jag ha attityd, haha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

24/7:

Men lyssna på mig 🙁 Gå inte själv. Visst är det lättare att hamna i "trubbel" om man har druckit, men om man råkar på någon full bestämd snubbe då vet man aldrig vad som kan hända. Du är så himla liten också :(( All cred till festivaler, det är det roligaste jag vet i typ hela världen, men lilla vän, ta med dig någon. Kram. 

Å, söt du är. 
"Tala icke med främlingar." & jag tänker.. att finns det där en mängd med våldsamma & alkoholpåverkade folk, så finns det väl säkerligen dubbelt så många vakter! heh..
Men nej, jag ska icke gå ensam. Eller ah, jag får inte helt enkelt. 
Tack för att du bryr dig.


   
SvaraCitera

Tror det är nästan bäst att man har med någon iallafall och det är väl om du känner någon som ska dit. Men min erfarenhet av festivaler är att de är oftast lugnt på själva området brukar finns en hel del personal som håller ordning. Det stället på en festival som jag uppfattat som stökigt är själva campingen. 


   
SvaraCitera