Aviseringar
Rensa alla

Festivalsommaren 2012


Ämnesstartare

Imorgon presenterar way out west sitt första bandsläpp, samma dag presenterar hultsfred 3 mindre akter och på torsdag en "internationell headliner" och det ryktas om att springesteen ska spela på roskilde. emmaboda har lyckats få en akt de "försökt få i flera år" som tydligen ska vara väldigt "WOOOOWW!!" enligt dom själva.

känns som det är dags att planera festivalsommaren 2012!

själv blir det nog hultan och wow för mig då de hade bäst band förra året, och hultsfred har ju bytt datum för att ha ännu bättre band. in roskilde kanske det blir också om de bokar något awesome.

samt även kanske/troligtvis popaganda då det ligger nära och de bokar alltid något man verkligen vill se (arcade och henrik i år, belle förra året liksom).

hur ser festivalsommaren 2012 ut för dig? vad tror du och vad hoppas du vi får se på festivalerna 2012?


   
Citera

Jag åker dit det är bäst band! Vart det är har jag ingen aning om.

Finns massor jag skulle vilja se men helst av allt vill jag se Band of horses igen! Det var så vackert förra sommaren att jag nästan grät. Eller okej jag grät.


   
SvaraCitera

El Guaje:

men helst av allt vill jag se Band of horses igen!

Instämmer helt. [smile]
En av de bästa konserterna jag varit på...


   
SvaraCitera

Förevig:

Instämmer helt.
En av de bästa konserterna jag varit på...

När såg du dem då? Jag har bara sett dem när de med halvkasst ljud och ointresserad publik var förband åt Foo fighters i somras. Ändå sen dess har jag drömt om att få se dem ha en egen spelning där det är dem folk är där för att se och inte bara något de försöker överleva i väntan på huvudnumret.

Där de spelar i sommar är jag! Fast jag tror iofs inte de kommer hit alls i sommar. Är kanske inte jätteheta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir nog hellfest i sommar, känns som om det är dags. Vill även att SRF ska bli bra, har aldrig varit där. För de har sugit kuk alla senare år.


   
SvaraCitera

El Guaje:

När såg du dem då?

De hade en egen spelning i februari i Globen-annexet! Bästa minnet var när de spelade funeral och hela publiken står och gungar i takt [love]

Jaah, synd att de bara var förband [sad] Och när folk inte är intresserade blir det ju ingen riktigt sån där skön stämning som det kan vara på en "riktig konsert"...

Jag med, helt klart! Man kan ju alltid hoppas på att de tar en sväng in i Sverige..[wink]


   
SvaraCitera
höna

jag hoppas jag tar mig till uppsala reggae. och kanske P&L men det e lite för stort[sad]


   
SvaraCitera

Förevig:

De hade en egen spelning i februari i Globen-annexet! Bästa minnet var när de spelade funeral och hela publiken står och gungar i takt

Jaah, synd att de bara var förband Och när folk inte är intresserade blir det ju ingen riktigt sån där skön stämning som det kan vara på en "riktig konsert"...

Okej det låter fint! inte ens på funeral var det någon vidare stämning där jag var. [sad] Men trots den ointresserade publiken och det mindre bra ljudet så var det så fint när de körde sina mysiga låter när solen gick ner över stadion. Något man kommer minnas länge. Förhoppningsvis får man uppleva dem snart igen. [smile]


   
SvaraCitera

Vilken hets


   
SvaraCitera

El Guaje:

så var det så fint när de körde sina mysiga låter när solen gick ner över stadion. Något man kommer minnas länge.

Ååh, vilken somrig bild jag fick! Men vi får väl bara ta och hoppas på att dessa minnen får återses inom en snar framtid. Annars tänker jag dra till Amerikat och se dem där.[smile]


   
SvaraCitera

Förevig:

Ååh, vilken somrig bild jag fick! Men vi får väl bara ta och hoppas på att dessa minnen får återses inom en snar framtid. Annars tänker jag dra till Amerikat och se dem där

Hehe jag med! Fina sommarbilder. Oj det var stort tänkt! Men det vore inte helt fel det heller. Men nån gång kommer de nog till nån festival här i Sverige. [smile]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Men nån gång kommer de nog till nån festival här i Sverige.

Jorå, det är klart att de gör! HIhi, vet inte riktigt vad som flög i mig där, blev bara så sugen på att gå på deras konsert [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dräparen:

emmaboda har lyckats få en akt de "försökt få i flera år" som tydligen ska vara väldigt "WOOOOWW!!"

Iiiiih, JUSTICE[love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Förevig:

HIhi, vet inte riktigt vad som flög i mig där, blev bara så sugen på att gå på deras konsert

Haha förstår dig! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

JUSTICE

Justice spelade ju 08.

För övrigt hoppas jag på att alla festivaler fixar riktigt kassa band i år då jag har bestämt mig för att bli vuxen och skaffa mig ett jobb i sommar och vill ej falla för frestelsen att åka på festival. [ops]


   
SvaraCitera