Aviseringar
Rensa alla

FESTIVALTRÅDEN!


Ämnesstartare

Okej, eftersom jag inte fick några svar på min förra tråd (snyft[cry]) så gör jag en ny.

1. Hur mycket alkohol borde man ta med sig för 3 dagar?
2. Vad borde man äta, alltså vad är billig och smidig festivalmat?
3. Vilka festivaler ska ni gå på?

hoppas någon fin själ kan lägga lite att sin värdefulla tid på att svara på dessa frågor (framförallt nr 1, höhö) [love][cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

vilken festival ska du till först å främst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peace & Love [smile]


   
SvaraCitera

Ser på din visningsbild att du lär behöva mat mer än vad du behöver alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ser på din visningsbild att du lär behöva mat mer än vad du behöver alkohol.

jaha, det var ju jävligt elakt och ytlig. Jag är spinkig men ändå hälsosam. Tack för inget fru bitterfitta.[tired]


   
SvaraCitera

easycure:

Peace & Love [smile]

ja du får väll ha med så mycket alkohol så du kan bli full såpas många gånger du vill, bara du vet ju hur mycket du dricker.

sen får du väll ha smidig mat med dej. typ nudlar å sånt kanske. annars anses ju knäckebröd som festival mat.

Jag ska till West Coast Riot! fast det är ju bara en dag dock


   
SvaraCitera

easycure:

jaha, det var ju jävligt elakt och ytlig. Jag är spinkig men ändå hälsosam. Tack för inget fru bitterfitta.[tired]

mm du verkar hälsosam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

typ nudlar å sånt kanske.

nudlar... måste man inte ha med sig ett stormkök då? eller kan man köpa typ.. varmt vatten där? hä,hä..

YaBasta:

Jag ska till West Coast Riot! fast det är ju bara en dag dock

åh, sweet. Har hört att the hives bl.a. ska dit [love]


   
SvaraCitera

easycure:

jaha, det var ju jävligt elakt och ytlig. Jag är spinkig men ändå hälsosam. Tack för inget fru bitterfitta.[tired]

[love]

easycure:

1. Hur mycket alkohol borde man ta med sig för 3 dagar?

Beror ju på hur mycket du tål, om du vill vara packad hela dagen och vad du gillar för sprit. Svår fråga med andra ord.

easycure:

2. Vad borde man äta, alltså vad är billig och smidig festivalmat?

Jag har inte varit på festival och vet inte heller vad du gillar, men mat som är kall borde funka bra. Typ makaroner med kyckling och sallad. Tror också att man kan köpa käk på festivalområdet.


   
SvaraCitera

Mat som är god kall, menade jag.


   
SvaraCitera

easycure:

måste man inte ha med sig ett stormkök då?

du får nog köra stormkök, det bör du ju ha med dej ifall du ska på festival! om det nu inte är så att dom kanske till och med säljer lagad mat där.

easycure:

eller kan man köpa typ

varför skulle dom sälja kokat vatten?[confused]

easycure:

Har hört att the hives

inte därför jag ska dit, ska dit för att se Dropkick murphys,flogging molly och the specials[bigcheers]


   
SvaraCitera

isola:

Ser på din visningsbild att du lär behöva mat mer än vad du behöver alkohol

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

easycure:

1. Hur mycket alkohol borde man ta med sig för 3 dagar?

beror på vad du dricker. fem liter vin per person och dag är rätt lagom att utgå från, pratar vi vodka så är väl två flaskor per person och dag rätt rimligt. notera att detta är lite i överkant för personer som har normal alkoholtolerans och inte tänkt vara dräggfulla konstant, men marginal är bra, dels eftersom folk som inte är du kommer att dricka din sprit, dels eftersom för mycket alltid är bättre än för lite.


   
SvaraCitera

isola:

Ser på din visningsbild att du lär behöva mat mer än vad du behöver alkohol.

fem liter vin per dag motsvarar på ett ungefär en normal persons kaloriförbrukning under festivalförhållanden med god marginal. äta behöver man bara göra om man inte har nog mycket sprit.


   
SvaraCitera

easycure:

2. Vad borde man äta, alltså vad är billig och smidig festivalmat?

Image


   
SvaraCitera