Aviseringar
Rensa alla

Fetish


Ämnesstartare

Är det normalt att ha "konstiga" fetsiher? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

mm          


   
SvaraCitera

Vilka fetisher anser du vara konstiga?


   
SvaraCitera

Om det är en konstig fetish så är den förmodligen inte positiv sådan, jag anser att fettisher är fel i sig då det ofta är wierd saker som dessa tänder på (då det ofta handlar om det).


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Om det är en konstig fetish så är den förmodligen inte positiv sådan, jag anser att fettisher är fel i sig då det ofta är wierd saker som dessa tänder på (då det ofta handlar om det).

varför?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Om det är en konstig fetish så är den förmodligen inte positiv sådan, jag anser att fettisher är fel i sig då det ofta är wierd saker som dessa tänder på (då det ofta handlar om det).

Hur menar du? 
En fetish har man inte av egen fri vilja, eller för att man tycker att det är kul. Där har man inte något själv att säga till om, man har det bara. 

Hur kan det vara fel, om ingen tar skada det?


   
SvaraCitera

Armagedon:

Hur kan menar du? 
En fetish har man inte av egen fri vilja, eller för att man tycker att det är kul. Där har man inte något själv att säga till om, man har det bara. 

Hur kan det vara fel, om ingen tar skada det? 

Fattar inte frågan: ''hur kan menar du?''

Jag förstår det och det var inte så jag menade heller, därför borde man få hjälp att bli av med det.

Det är väl fel för att man själv inte vill ha det och att det är ofta ett sjukt beteende.
Visst det kanske inte skadar någon annan men det skadar ju en själv för den som har det och det är ju inte bra. Jag tycker att det är konstigt att du säger ''att ingen tar skada av det'' det var en tjej som skrev här för inte så länge sen att hon hade en fetish där hon blev kåt på kläder och att hon mådde dåligt av det, alla kanske inte mår dåligt av det men jag kan tänka mig att de flesta gör det beroende på hur man är funtad dvs.


   
SvaraCitera

player one:

varför?

Om du kollar längre ner på det svar jag gav Armagedon så har du svaret.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Fattar inte frågan: ''hur kan menar du?''

Jag förstår det och det var inte så jag menade heller, därför borde man få hjälp att bli av med det.

Det är väl fel för att man själv inte vill ha det och att det är ofta ett sjukt beteende.
Visst det kanske inte skadar någon annan men det skadar ju en själv för den som har det och det är ju inte bra. Jag tycker att det är konstigt att du säger ''att ingen tar skada av det'' det var en tjej som skrev här för inte så länge sen att hon hade en fetish där hon blev kåt på kläder och att hon mådde dåligt av det, alla kanske inte mår dåligt av det men jag kan tänka mig att de flesta gör det beroende på hur man är funtad dvs.

men om vi bortser från att du personligen tycker att andra personer är sjuka för att de inte fungerar som du gör, vad är problemet? finns gott om människor som har fetisher som varken lider själva eller skadar någon annan, gissningsvis majoriteten.


   
SvaraCitera

player one:

men om vi bortser från att du personligen tycker att andra personer är sjuka för att de inte fungerar som du gör, vad är problemet? finns gott om människor som har fetisher som varken lider själva eller skadar någon annan, gissningsvis majoriteten.

JAg tycker inte alls att folk är sjuka bara för att de inte fungerar som jag gör, upplys mig jag kanske inte är så påläst och häver ut mig något dumt.
Då är det ju bra för dem och bra att de inte ger sig på och skadar andra.

Då kan jag ju passa på att fråga dig vad är en fetish?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Fattar inte frågan: ''hur kan menar du?''

Jag förstår det och det var inte så jag menade heller, därför borde man få hjälp att bli av med det.

Det är väl fel för att man själv inte vill ha det och att det är ofta ett sjukt beteende.
Visst det kanske inte skadar någon annan men det skadar ju en själv för den som har det och det är ju inte bra. Jag tycker att det är konstigt att du säger ''att ingen tar skada av det'' det var en tjej som skrev här för inte så länge sen att hon hade en fetish där hon blev kåt på kläder och att hon mådde dåligt av det, alla kanske inte mår dåligt av det men jag kan tänka mig att de flesta gör det beroende på hur man är funtad dvs.

Det är mycket vad man dras till sexuellt som man inte själv rår för. Som vad man dras till för kön.

Det är klart att det kan skada en själv, men det beror också mycket på samhället i sig. Själva synen att det inte är riktigt okej, och är alla av den synen då påverkar det även en själv. 
Sen kanske det också beror på vad det är för fetish också.   


   
SvaraCitera

Armagedon:

Det är mycket vad man dras till sexuellt som man inte själv rår för. Som vad man dras till för kön.

Det är klart att det kan skada en själv, men det beror också mycket på samhället i sig. Själva synen att det inte är riktigt okej, och är alla av den synen då påverkar det även en själv. 
Sen kanske det också beror på vad det är för fetish också.   

Sant.

Du har helt rätt i vad du säger och jag håller med i sak.
Så är det.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

JAg tycker inte alls att folk är sjuka bara för att de inte fungerar som jag gör, upplys mig jag kanske inte är så påläst och häver ut mig något dumt.
Då är det ju bra för dem och bra att de inte ger sig på och skadar andra.

Då kan jag ju passa på att fråga dig vad är en fetish?

en fetish i den snäva bemärkelsen är att attraheras sexuellt av saker som vanligen inte anses vara sexuellt laddade. oftast föremål, eller kroppsdelar. i den bredare bemärkelsen, som det ofta används, omfattar det väl alla sexuella dragelser som avviker från normen, vilket är väldigt varierande. 


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Det är väl fel för att man själv inte vill ha det och att det är ofta ett sjukt beteende.

är det ett sjukt beteende att vara bisexuell?

trevlig-snubbe: tjej som skrev här för inte så länge sen att hon hade en fetish där hon blev kåt på kläder och att hon mådde dåligt av det

omg kanske för att det inte är helt socielt accepterat??
Jag har fetish på gingers är jag sjuk för det??


   
SvaraCitera

player one:

en fetish i den snäva bemärkelsen är att attraheras sexuellt av saker som vanligen inte anses vara sexuellt laddade. oftast föremål, eller kroppsdelar. i den bredare bemärkelsen, som det ofta används, omfattar det väl alla sexuella dragelser som avviker från normen, vilket är väldigt varierande. 

Tack, dock så har du bara nämnt de sexuella fetisherna det finns även andra (jag kollade upp) en av dem var tydligen att man gillade att återuppleva barndomen så man tycker om att gilla i barnsäng (en väldigt står sådan) och krypa omkring och göra de ljud som barn gör.Den biten tycker jag är lite väl lite väl mycket.


   
SvaraCitera