Aviseringar
Rensa alla

Fett hår !


Ämnesstartare

Mitt hår är och har alltid varit fett , Om jag tvättar håret på morgonen håller det sig frächt under den dagen , men såfort det har gått 24 timmar blir hpret nrmast hårbottnen äckligt och fett . nån som har tips på metoder som gör att håret håller sig frächt en längre tid ? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

johannalndmrkk:

nån som har tips på metoder som gör att håret håller sig frächt en längre tid ? 🙂

Mm, balsammetoden. http://lockig.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Mm, balsammetoden. http://lockig.se/

haha ? ;D fattar inte (A


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

haha ? ;D fattar inte (A

gå in på hemsidan - läs på hemsidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvätta det inte varje dag


   
SvaraCitera
kachin

avvänjs håret från schampoo
perfekt nu på sommarn, då har man tid o se lite skitig ut.
så tvätta bara med vatten o balsam nån vecka eller så
sen när du börjar med schampo igen, tvätta inte varje dag!!!111 (det gör jag, ehehe inte bra)

eller kör den där balsammetoden..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

så tvätta bara med vatten o balsam nån vecka eller så

okej , ah jag kan örsöka men typ man känner sig så himla äklig de dagar man inte tvättar håret, låter la lite töntigt kasnke men vill inte visa mej när jag har fett och äckligt hår xD


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

vill inte visa mej när jag har fett och äckligt hår xD

ha det i en knut på huvudet, då ser det inte lika illa ut som när man har utsläppt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha tack för alla svar 🙂 , men hörde nån säga att man kunde ha äggvita i håret innan man tvättar det för att slippa deet feta, sant eller falskt ? =)


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

sant eller falskt ? =)

prova

annars; prova olika schampoon, ngt kanske hjälper. kolla på apoteket (de säljer iaf schampoo för folk med både fett hår och mjäll, så antar att de har för bara fett hår också)


   
SvaraCitera

Bra (dock dyra) shampoo funkar faktiskt bäst om man vill sluta tvätta håret så ofta. Fråga hos någon frisör.


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

haha ? ;D fattar inte (A

[tard][n][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till din frisör och fråga om de har schampoo för fett hår. De kostar ganska mycket me schampoo och balsam hos en frisör- men i affären får du en flaska vatten i prinsip. hos din frisör får du dryga produkter med riktiga ingridienser i, det är dessutom någon slags silikon i vaffärschampoon, det brukar det inte finnas i frisörschampoon. du kanske får fett hår av det?? Och tvätte håret var 3e dag. det brukar räcka.


   
SvaraCitera

har också fett hår, tvättar varje dag, precis varje dag annars mår jag dåligt/kan ej gå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

har också fett hår, tvättar varje dag, precis varje dag annars mår jag dåligt/kan ej gå ut.

fattar precis ! men har lärt mej nu att man inte ska tvätta det varje dag ,d et ger mycket bättre reslutat, plus att jag har köpt ett törrsvhampo som verkligen funkar 🙂


   
SvaraCitera