Aviseringar
Rensa alla

Fett hår !


Anledningen till att hår blir fett är för att hårbotten/huden är fet, varför huden är fet är för att den överproducerar naturliga, bra, oljor. Huden överproducerar naturlig olja då den är uttorkad, har man fett hår ska man alltså återfukta håret.

Satsa på shampoo och balsam som antingen är så kallade frisörshampoon/balsam eller mer naturliga, ex. Lush, samt inpackningar. Man kan lätt göra inpackningar hemma och för torr(t) hår/hårbotten är mogen avocado, banan och olivolja exempel på bra ingredienser.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

fattar precis ! men har lärt mej nu att man inte ska tvätta det varje dag ,d et ger mycket bättre reslutat, plus att jag har köpt ett törrsvhampo som verkligen funkar 🙂

vilken schampo ?


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

törrsvhampo

också nyfiken på vilket torrschampo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vilken schampo ?

Proffs 🙂

en liten rosa flaska för 45 kronor på åhlens 🙂 funkar faktist jättebra 😀


   
SvaraCitera

johannalndmrkk:

en liten rosa flaska för 45 kronor på åhlens 🙂 funkar faktist jättebra 😀

ah den ska jag prova!

om/när du har pengar så kan du prova SP, det finns hos vissa frisörer.

den är jättebra mot håret, nästan inga kemikalier alls + den är gjord av tyska och holländska hudläkare.

den kostar 250-299 kr, och varar i 3 månader om du tvättar håret varje dag [smile]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

ah den ska jag prova!

www.lockig.se kör detta istället, ditt hår kommer nog må bättre [cute]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

www.lockig.se

bra sida där, ska börja följa den[blush]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

tyska och holländska hudläkare.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

sarkofag:

[bigsmile]

sluta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johannalndmrkk:

Mitt hår är och har alltid varit fett , Om jag tvättar håret på morgonen håller det sig frächt under den dagen , men såfort det har gått 24 timmar blir hpret nrmast hårbottnen äckligt och fett . nån som har tips på metoder som gör att håret håller sig frächt en längre tid ? 🙂

MJÖL! Tro det eller ej, men det funkar som ett torrschampo- fast det är billigare och mer effektivt. Funkar dock bättre om man är blond. Ta bara lite på fingrarna och dra genom hela hårbottnen..


   
SvaraCitera