Aviseringar
Rensa alla

Fettförbränning?


Ämnesstartare

Ingen aning om detta är rätt forum men får väl chansa.

Om man vill förbränna fett från kroppen, typ från låren och magen, är det bästa sättet att springa då? Nu menar jag med träning, inte med matkost och sådana saker. Vill inte direkt ha muskler, bara förbränna fett från låren och magen.


   
Citera

izzabellaaa:

är det bästa sättet att springa då?

kan man springa på olika sätt menaru lr va? :E


   
SvaraCitera

Har hört att det är effektivare att gå om man vill förbränna. Och att om det är bättre kondis man vill ha är det effektivare att springa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Har hört att det är effektivare att gå om man vill förbränna

Menar du gå fort då eller gå helt vanligt? =)


   
SvaraCitera

Miceparade:

Har hört att det är effektivare att gå om man vill förbränna. Och att om det är bättre kondis man vill ha är det effektivare att springa.

mnjah det är mest önsketänkande:p när man springer förbränner man typ 5x så mycket kalorier vilket är allt som spelar roll när man vill gå ner i vikt :e


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

Menar du gå fort då eller gå helt vanligt? =)

Gå fort såklart, så man svettas! Annars lär det inte hända mycket[blush]


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

låren och magen.

du kan inte punktförbränna. Fett bränns från hela kroppen men ifall du har stora lår genetiskt så kommer fettet först och främst försvinna från andra ställen.

Löpning är väldigt bra för att gå ner i vikt, simma är ännu bättre om du vill bli slank utan muskler.

Miceparade:

Har hört att det är effektivare att gå om man vill förbränna.

Gå är något effektivare, det är sant. Men du måste gå väldigt mycket längre tid än du måste springa för att gå ner lika mycket i vikt . Tror fler orkar springa i 1h än att gå i 3[cute].


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Tror fler orkar springa i 1h än att gå i 3.

Springa i en hel timme!? [tard]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Springa i en hel timme!? [tard]

hellre än att gå i 3 :s

menmen, bästa tycker jag är att springa på löpband med kaloriräknare :#


   
SvaraCitera

men asså fattar inte hur man kan tro att man bränner mer kalorier av att gå än att springa =<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Har hört att det är effektivare att gå om man vill förbränna. Och att om det är bättre kondis man vill ha är det effektivare att springa.

Har för min del hört att man förbränner ungefär lika mycket på samma sträcka, men det blir ju mer på samma tid om man springer såklart. Jag tror om man verkligen "springer" så går det nog mest glykogen ifrån musklerna medan om man går/joggar lugnt så kanske det blir mer ketos, fettförbränning. Kan tänka mig att det är så i alla fall.

Vill du gå ner i vikt annars, dra ner på kolhydrater som gör dig hungrig o stimulerar kroppen till fettinlagring. Det är ju så de säger nu [crazy]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

men asså fattar inte hur man kan tro att man bränner mer kalorier av att gå än att springa =<

Vi kanske bör läsa på lite innan vi drar några slutsatser :s

kärlekenframförallt:

Kan tänka mig att det är så i alla fall.

Tycker att det låter som vad jag hört. Är dock långt ifrån expert i ämnet [cool]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vi kanske bör läsa på lite innan vi drar några slutsatser :s

neh : E


   
SvaraCitera

kärlekenframförallt:

Jag tror om man verkligen "springer" så går det nog mest glykogen ifrån musklerna medan om man går/joggar lugnt så kanske det blir mer ketos, fettförbränning

Det stämmer men vart tror du kroppen tar energi ifrån sen när den ska fylla på glykogendepåerna igen? [cute]


   
SvaraCitera

Drick kaffe.


   
SvaraCitera