Aviseringar
Rensa alla

Fi vill att män ska ta ett gemensamt ekonomiskt ansvar för det våld som drabbar kvinnor.


Ämnesstartare

Corre:

Tyckte de lät dumt, alla feminister skyller jämt allt på männen

Stämmer i vissa fall. Det är precis likadant som med rasister och nassar. Dom inser att något är fel med världen men vet inte orsaken. Därför börjar dom jaga något flummigt som ska stå till svars för allt ont i världen. Hos dessa feminister du pratar om är det "patrikatet" och hos nazisterna är det judarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle de införa en sådan skatt hade jag lämnat landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rj@:

Stämmer i vissa fall. Det är precis likadant som med rasister och nassar. Dom inser att något är fel med världen men vet inte orsaken. Därför börjar dom jaga något flummigt som ska stå till svars för allt ont i världen. Hos dessa feminister du pratar om är det "patrikatet" och hos nazisterna är det judarna. 

Aha okej. Tycker bara dem går för långt med sånna saker som att dra alla män över en och samma kant, t.ex. En kille våldtar "alla killar är svin" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Corre:

Aha okej. Tycker bara dem går för långt med sånna saker som att dra alla män över en och samma kant, t.ex. En kille våldtar "alla killar är svin" 

Typ det jag menade också 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Corre:

Aha okej. Tycker bara dem går för långt med sånna saker som att dra alla män över en och samma kant, t.ex. En kille våldtar "alla killar är svin" 

Detta är dock endast min egen åsikt/teori. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ja bestraffa alla män kollektivt för det några svin gör... men varför förvånad över att F! tycker att det är rätt väg att gå.


   
SvaraCitera
Yaren

Corre:

Aha okej. Tycker bara dem går för långt med sånna saker som att dra alla män över en och samma kant, t.ex. En kille våldtar "alla killar är svin" 

Corre:

Tyckte de lät dumt, alla feminister skyller jämt allt på männen

Nu drar du alla feminister över en kant 


   
SvaraCitera

simbas_pappa:
Att män ska betala extra är ingen alldeles ny tanke. För ett par år sedan lanserade Gudrun Schyman och några andra vänsterpartister idén att män genom ett slags mansskatt ska ta ett gemensamt ekonomiskt ansvar för det våld som drabbar kvinnor.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fi-vill-jamna-ut-loner-med-sarskild-skatt-for-man_334354.svd

Bra ide eller dum ide?

3 frågor.

1: kvinnor som utövar våld mot kvinnor då?
2: kvinnor som utövar våld mot män då?
3: män som utövar våld mot män då?

Fakta: män blir mer utsatta för våld än vad kvinnor blir.

Otroligt idiotiskt, det är som att dra alla över en kant och att ha en sådan skatt löser ingenting, vi måste ha ett bättre rättsystem. De där jävla extrema feministerna är bara galna och många frågor de har är helt åt helvete. En gång försökte jag läsa på om dem på deras hemsida men det står om hur synd det är om kvinnor i varenda jävla mening så jag tröttnade väldigt fort. Det stod snarare ''men tänk på kvinn-an/or-na''

1-2 och 3+fakta: där förlorar de deras poäng som de inte hade från början= minus5p


   
SvaraCitera