Aviseringar
Rensa alla

Fick nyss reda på att min kompis blivit våldtagen, öh hur kan man trösta osv?


smisk
Ämnesstartare

Okej, jag måste erkänna; jag är en sådan som spontant säger "lol ditt fel!!!" när någon har blivit våldtagen, eller så. Nej, jag tänker mig inte för när jag säger så, jag vet att det är dumt, säg vad ni vill osv osv osv. Men nu har jag nyss fått veta att en kamrat har blivit våldtagen, och det känns som att jag kanske borde säga något snällt och uppmuntrande.

Det är jag dock verkligen inte bra på, så är det någon som varit i samma situation, eller som tyvärr råkat bli sexuellt utnyttjad, som vet vad man vill höra? Har ingen koll och känner mig ganska lost. Vill inte göra det värre än det är. [no-no]


   
Citera

du kan knappast säga nåt snällt och uppmuntrande,låt henne bara veta att du är där för henne.


   
SvaraCitera

Våldta kamraten din.


   
SvaraCitera

låt henne vara


   
SvaraCitera

Var det nyligen det hände, eller flera år sedan?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Bluff:

Var det nyligen det hände, eller flera år sedan?

Väldigt nyligen.


   
SvaraCitera

Bjud henne på te.


   
SvaraCitera

Säg att du finns där om hon vill prata, så låter du henne va.


   
SvaraCitera

smisk:

Väldigt nyligen.

Om hon planerar att anmäla det hela så är det nog lägligt att åtminstone erbjuda hjälp med det.

Och, inte behandla henne som ett offer. Ja, osv


   
SvaraCitera

Kom med opassande anspelningar när hon tror att hon är i tryggt sällskap.


   
SvaraCitera

Har hon inte anmält det så hjälp henne med det. Lyssna på henne och var med henne om hon vill det.

Hade det varit min kompis/flickvän som drabbats och jag vetat vem det var så hade jag fixat så han inte levt imorgon. (Hade inte ens behövt mörda själv.)


   
SvaraCitera

Bajen Hardcore:

Hade det varit min kompis/flickvän som drabbats och jag vetat vem det var så hade jag fixat så han inte levt imorgon. (Hade inte ens behövt mörda själv.)

lol


   
SvaraCitera

Budolicious:

lol

Våldtäktsmän förtjänar inte att leva.


   
SvaraCitera

raep. jag menar, hon tycker om dig, hon kommer ha lättare att komma över hela grejen om hon inser att våldtäkter även kan vara en vänskaplig och lite trevlig grej! [y]

on topic: nej, jag vet inte. jag är inget vidare på att hjälpa folk med bearbetning av faktiska trauman.


   
SvaraCitera

Bajen Hardcore:

Våldtäktsmän förtjänar inte att leva.

Ja och nej säger jag där. Lol'et var mer för att det var just du som sa det, och att du sa det så sött


   
SvaraCitera