Aviseringar
Rensa alla

Fick sin mens nu HUR tar man första P-pillret? SNÄLLA HJÄLP!


Ämnesstartare

Min kompis fick sin mens nu, på natten alltså och ska börhja med P-piller. Ska hon ta det nu eller vänta tills imån? Vad är bäst?

HJÄÄÄLP! 😀


   
Citera

Juliiiaaa:

Min kompis fick sin mens nu, på natten alltså

Sen fick hon en hund som heter Sparro.

Slut.


   
SvaraCitera

ehm va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, alltså, hon fick sen mens nu, för typ tjugo minuter sen, och undrar om hon ska vänta tills imån med att ta det första pillret eller ta det nu?

Hur ska hon göra??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"ta första pillret på mensens första dag" brukar de väl säga? Det är mensens första dag även imorgon bitti, alltså skulle jag ta pillret då. Dessutom blir det lite jobbigt för henne i fortsättningen om hon tar det nu eftersom man helst ska ta det vid ungefär samma tidpunkt.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

HUR tar man första P-pillret?

Man stoppar det i munnen och sväljer.

PlatonicLove:

Det är mensens första dag även imorgon bitti, alltså skulle jag ta pillret då. Dessutom blir det lite jobbigt för henne i fortsättningen om hon tar det nu eftersom man helst ska ta det vid ungefär samma tidpunkt.

Det beror ju på om hon tänkt ta pillren på morgonen eller kvällen. Om hon tror det kommer funka bättre att ta dem på kvällen tar hon det i kväll. Om hon tänker ta dem på morgonen tar hon det i morgon på morgonen. [y]


   
SvaraCitera

man sväljer?

borde deti inte vara sånt där som ni får reda på när ni får det utskrivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om hon tror det kommer funka bättre att ta dem på kvällen tar hon det i kväll. Om hon tänker ta dem på morgonen tar hon det i morgon på morgonen.

Det där var rätt smart. Jag tog väl typ för givet att människan tänkte ta de på morgonen bara för att det var så jag själv gjorde. XD


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Det där var rätt smart. Jag tog väl typ för givet att människan tänkte ta de på morgonen bara för att det var så jag själv gjorde. XD

Jag själv tar dem på kvällen. Om jag skulle ta dem på morgonen skulle det bli så krångligt på helgerna, eftersom jag sover mycket längre då. Då blir det ju svårt att ha ett återkommande alarm och så. [n]


   
SvaraCitera

Enda anledningen till att p-piller ska börjas ta första mensdagen är för att vid eventuell oupptäckt graviditet så tar ungen skada av pillren, om jag inte minns helt fel. Ergo, bara säg åt "din kompis" att ta pillret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

. Om jag skulle ta dem på morgonen skulle det bli så krångligt på helgerna, eftersom jag sover mycket längre då. Då blir det ju svårt att ha ett återkommande alarm och så.

Mjo, det är klart. När jag tog P-piller tog jag de på morgonen för att annars glömde jag bara av dem. På helgerna tog jag de så fort jag vaknade, även fast det kanske var typ tre timmar senare än på vardagar. Nu tar jag dock P-plåster så det finns ingen speciell tid att passa ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack alla 🙂


   
SvaraCitera

mediakatt:

"din kompis"

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera