Aviseringar
Rensa alla

FICK SPARKEN, MEN ÄR DET AV RÄTT ANLEDNING!?


Ämnesstartare

Jag är 17 år och har jobbat på mc donalds i lite mer än 2 månader. Nu under hösten så går jag i skolan osv vilket min chef och arbetsledare vet om, kan därav inte jobba så jättemycket nu i höst. Trots detta så var jag inbokad på ett pass idag från klockan 11-16, dvs på skoltid. Jag har i över en veckas tid försökt mejla både min chef och själva restaurangen om att jag inte kommer kunna jobba på denna tid eftersom jag går i skolan. Flera dagar gick och varken min chef eller restaurangen hörde av sig tillbaka. Igår så testade jag att ringa till restaurangen 3 gånger men inget svar där heller, så imorse vid ungefär 9-tiden så ringde jag min chef bara för att liksom klargöra ännu en gång att jag INTE kan jobba idag, jag nämnde även att jag försökt kontakta honom ett flertal gånger men att han inte svarat, han sa att det var lugnt och förstod att skolan går före. När klockan var 1 minut över 11 får jag ett samtal när jag sitter inne på lektion. Jag går ut från klassrummet för att ta samtalet och någon från mitt jobb svarar. Jag har ingen aning om vem det var som svarade, mer än att det var en tjej (och att denna tjej förut varnat mig för att bli avskedad när det en gång hände en olycka och jag inte kunde dyka upp på jobbet). Jag vet inte vad hon heter eller hur gammal hon är och ifall hon är arbetsledare eller inte. Men som sagt svarade jag i telefonen och det ända jag hinner säga är "hallå?" och det första hon säger är "jag vill bara säga att din provanställning här är över. du behöver inte komma tillbaka mer.", och då frågade jag "vem är det som bestämt detta?" och då sa hon att det var hon som bestämt det. Hon sa även att jag skulle komma dit och lämna tillbaka mina jobbkläder men att jag för övrigt är avskedad. Jag blev helt jävla chockad och ringde direkt min riktiga chef och berättade vad som nyss hänt. Han blev typ också ganska chockad tror jag och han sa "jag är den ända som kan avskeda folk, vi får prata om detta nästa gång du jobbar, ingen annan än jag får ge folk sparken". 
JAG ÄR SÅ HIMLA ARG. känner mig så förolämpad. att man ens kan behandla någon såhär, genom telefon dessutom!? Är detta rätt!? Jag vet inte ens vem det var som avskedade mig!? Ska man våga gå tillbaka till jobbet eller bör man söka nytt!?!?!?!?!??! 
/Mvh en arg en


   
Citera

Tl:dr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SmokeWeedEveryday420:
Tl:dr?

Va?


   
SvaraCitera

SmokeWeedEveryday420: Tl:dr?

17 bast, jobbar på donken, blev avskedad men inte på riktigt, nu är han arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AyyLmao:

17 bast, jobbar på donken, blev avskedad men inte på riktigt, nu är han arg.

Jag är en hon 


   
SvaraCitera

alleballe99: Jag är en hon

Nu är hon ännu argare, ska se till att använda hen som pronomen i framtiden.
Fölåt, "argBALLE"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AyyLmao:

Nu är hon ännu argare, ska se till att använda hen som pronomen i framtiden.
Fölåt, "argBALLE"

balle betyder faktiskt rumpa på skånska 


   
SvaraCitera

alleballe99:

balle betyder faktiskt rumpa på skånska 

Åk hem till Danmark då


   
SvaraCitera

alleballe99: balle betyder faktiskt rumpa på skånska

kör upp en balle i ballen då din tråkiga jävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AyyLmao:

kör upp en balle i ballen då din tråkiga jävel.

stick från min seriösa tråd tack


   
SvaraCitera
Hando

Känns generellt som det var miss i kommunikationen mellan din riktiga chef och "arbetsledaren"/personen som ringde. Den personen kanske trodde du skulle jobba och när du inte kom så "Nu jävlar ska hon få se."

Kanske är någon som förstått att de aldrig kommer kunna lämna donken och utövar den lilla makten den har med att försöka avskeda folk. Mycket glad

Jag skulle testat en gång till. Du hade ju ändå pratat med riktiga chefen innan så det borde vara lugnt kan jag tycka. Tror också chefen borde ha någon susning om vem det kan ha varit som ringde dig, om hon tror hon kan avskeda folk.
Händer det igen så säg tack och adjö.

Hoppas dock inte.


   
SvaraCitera
Hando

alleballe99:

Känns generellt som det var miss i kommunikationen mellan din riktiga chef och "arbetsledaren"/personen som ringde. Den personen kanske trodde du skulle jobba och när du inte kom så "Nu jävlar ska hon få se."
2 timmar är inte så lång förvarning. Kan också hända att din riktiga chef var ganska upptagen och glömde meddela detta till restaurangen. Eller så fick han inte heller tag på dem.

Kanske är någon som förstått att de aldrig kommer kunna lämna donken och utövar den lilla makten den har med att försöka avskeda folk. Mycket glad

Jag skulle testat en gång till. Du hade ju ändå pratat med riktiga chefen innan så det borde vara lugnt kan jag tycka. Tror också chefen borde ha någon susning om vem det kan ha varit som ringde dig, om hon tror att hon kan avskeda folk.
Om något liknande händer igen så säg tack och adjö.

Lycka till hur som helst. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Känns generellt som det var miss i kommunikationen mellan din riktiga chef och "arbetsledaren"/personen som ringde. Den personen kanske trodde du skulle jobba och när du inte kom så "Nu jävlar ska hon få se."
2 timmar är inte så lång förvarning. Kan också hända att din riktiga chef var ganska upptagen och glömde meddela detta till restaurangen. Eller så fick han inte heller tag på dem.

Kanske är någon som förstått att de aldrig kommer kunna lämna donken och utövar den lilla makten den har med att försöka avskeda folk. Mycket glad

Jag skulle testat en gång till. Du hade ju ändå pratat med riktiga chefen innan så det borde vara lugnt kan jag tycka. Tror också chefen borde ha någon susning om vem det kan ha varit som ringde dig, om hon tror att hon kan avskeda folk.
Om något liknande händer igen så säg tack och adjö.

Lycka till hur som helst. Glad

Tack för svaret! 🙂


   
SvaraCitera

Okej detta är något som måste redas ut mellan dig, den som ringde dig och din chef.  Nästa gång du jobbar få ni diskuterar saken.

Har du provanställning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Okej detta är något som måste redas ut mellan dig, den som ringde dig och din chef.  Nästa gång du jobbar få ni diskuterar saken.

Har du provanställning?

Ja det har jag.. gick dock till jobbet igår och varken min chef eller hon som ringde var där då... 


   
SvaraCitera