Aviseringar
Rensa alla

Fick underkänt i tre ämnen!!!:(


Ämnesstartare

Hej, denna terminen har jag jobbat sten hårt! Men jag har svårt för engelska och matte så jag fick gå i en liten grupp på engelska lektionerna. Men när jag såg slutbetyget så fick jag underkänt i engelska och jag jobbade hårt på lektionerna och gjorde bra på proven så fattar inte hur jag fick underkänt!. Sen fick jag underkänt i matte och spanska asså detta får mig bara att vilja hoppa av och jag går bara i 7:an ska början 8:an sen. Mina föräldrar vet inget än och vill fan inte visa dem!, vad ska jag göra? Jag har jobbat så mycket jag kan! Men spanska fattar jag varför jag fick underkänt för jag var inte med hela terminen och så, jag hade ett annat språkval innan sen bytte jag så jag missade ca två prov och sånt. 


   
Citera

Ajdan01: sten hårt


   
SvaraCitera

Ajdan01: sten hårt

Ajdan01: engelska lektionerna

Ajdan01: fattar inte hur jag fick underkänt!.

Fick du godkänt i svenska? :O 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fick du godkänt i svenska? :O 

Ja jag fick godkänt i svenska


   
SvaraCitera

Jag tog bort språk för att satsa mer på mina andra ämnen. Så du kan ju fråg aom du kan ta bort språk så att under den tiden kan du plugga extra engelska och matte för att försöka lyckas liksom. Har dock aldrig fått F 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag tog bort språk för att satsa mer på mina andra ämnen. Så du kan ju fråg aom du kan ta bort språk så att under den tiden kan du plugga extra engelska och matte för att försöka lyckas liksom. Har dock aldrig fått F 

Tyvärr kan man inte välja bort språk på min skola, många i min klass har frågat om man kan byta ut språk men det fick man inte. Jag hade språkval engelska förut men bytte till spanska för jag lärde mig inget på dem engelska lektionerna för läraren gjorde inget. 


   
SvaraCitera

Vet inte hur skolan fungerar idag men det är väl bara att skaffa mer pengar? Pengar trumfar betyg väl, eller är det påse?


   
SvaraCitera
Lounge

Prata med dina lärare, du har rätt att få ett utvecklat svar om vrf du blev icke godkänd..


   
SvaraCitera

Ajdan01: Mina föräldrar vet inget än och vill fan inte visa dem!

Bättre om du visar dina föräldrar så dom kan stötta dig. 


   
SvaraCitera

Om du ska börja 8an har du fortfarande två chanser kvar, fortsätt att jobba hårt!


   
SvaraCitera

Betyget i sjuan spelar ingen stor roll, så tycker inte du behöver oroa dig ! Tycker verkligen du ska berätta för dina föräldrar. Det som är viktigt när du gör det är att du är ärlig med att du tycker att du verkligen har försökt med de ämnen du har fått underkänt i. Då kan de bli bra stöttepelare för dig och hjälpa med att ta kontakt med läraren för att förbättra betygen. Sedan kan jag rekommendera att gå sommarkurser i dessa ämnen. Då kan man hinna ifatt studierna, det blir ett lugnare tempo och man får mer stöd av lärarna.


   
SvaraCitera

Som sagt, prata med lärare och syo. Det ordnar nog upp sig.


   
SvaraCitera

Det finns olika saker i olika ämen man ska klara av. I engelska är det skrift, förståelse, hör och tal. Om du får godkänt i skrift, förståelse och hör men inte i tal så får du F


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Tyvärr kan man inte välja bort språk på min skola, många i min klass har frågat om man kan byta ut språk men det fick man inte. Jag hade språkval engelska förut men bytte till spanska för jag lärde mig inget på dem engelska lektionerna för läraren gjorde inget. 

Du ska kunna välja bort om det finns starka skäl till det! Ni borde(läs: SKA) fixa ett möte med din studievägledare. Du har dessutom rätt att veta varför du inte fick godkänt - vilket är viktigt så du vet vad du behöver få extra hjälp med. Om du skulle välja att skippa spanskan och gå på extralektioner i engelska så bör du ta upp att du kände att du inte lärde dig något. Under de lektionerna kanske du borde få utrymme att repetera sådant som du gjorde under de andra engelsklektionerna?

En bra träning är att se film med engelsk textning(förutsatt att de talar engelska i filmen)! 


   
SvaraCitera
Kudhos

Gör om gör rätt


   
SvaraCitera