Aviseringar
Rensa alla

Fick underkänt i tre ämnen!!!:(


Man får ofta sämre betyg i 7:an. Det är för att man under hella högstadiet jobbar mot 9:ans mål och du har inte hunnit fp alla kunskaper. Det märkte jag. Om du fortsätter att jobba stenhårt i alla ämnen så kommer du kunna få åtminstonde E men du kan nog även komma upp på D nivå tror jag. Så fortsätt kämpa!!!!


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Tyvärr kan man inte välja bort språk på min skola, många i min klass har frågat om man kan byta ut språk men det fick man inte. Jag hade språkval engelska förut men bytte till spanska för jag lärde mig inget på dem engelska lektionerna för läraren gjorde inget. 

Vi har ju inte häller det men man får oftast om det går så pass dåligt i de andra ämnerna. Prata om det med din mamma och sedan går ni tsm till skolan och förklarar varför så kanske du får ändå. det hade varit väldigt underligt om bara vissa skolor i landet fått göra så...


   
SvaraCitera

För att du får underkänt omdöme innebär det ej att du inte är duktig. Desto mer du visar lärarna av vad du lärt dig desto mer säker blir dom på ditt omdöme. Om du tränar måttligt men bra och sedan visar dom det så kommer du garanterat få "bättre" betyg/omdöme.

Du behöver ej visa dom ditt papper, men du ska inte känna att du ej vågar inför deras reaktion, tror inte att dom kommer se ned på det, istället försöka hjälpa tränandet! Glad


   
SvaraCitera

stackars dig, vet hur det känns! Du kommer klara detta! 🙂


   
SvaraCitera