Aviseringar
Rensa alla

Fighting boredom vs fighting addiction


Ämnesstartare

Sitter här och funderar på vad jag ska hitta på.

Jag har varit ute några timmar idag, tränat och varit igång relativt bra.

Nu när kvällen är här och jag inte längre har lust att traska runt ute själv så börjar jag fundera på vad jag ska hitta på..

Då slår mig tanken att jag kan börja lira WoW igen, då det faktiskt var ett tag sen jag la av senast, och jag behöver någon form av sysselsättning.

Den
andra tanken som slår mig direkt efter är gällande mitt
beroende för spelet i det förgångna, och att jag inte längre kan -pga
jobb och ansvar - komma undan med att sitta och spela dagar i sträck.
Jag vill inte heller fastna för spelandet och börja spela mer dator igen,
nu när jag faktiskt börjat bli mer aktiv.

Det kan tyckas fånigt,
men jag är rädd att jag kan fastna igen. Å andra sidan så finner jag mig
ofta sysslolös på kvällarna nu för tiden och skulle behöva ett
tidsfördriv.


   
Citera
Ämnesstartare

nej. det är ett 8 år gammalt spel som du själv förmodligen redan spelat aktivt under flera år. det känns inte som rätt riktning att återuppta det annat än som ett enstaka tidsfördriv i festsammanhang och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läs en bok, kolla på serie/film, städa, laga mat/baka el sov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade tyckt att det var knas om folk på fest satte sig och spelade dataspel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
hade tyckt att det var knas om folk på fest satte sig och spelade dataspel

vad bra att du håller reda på hur det ska gå till och vilka avvikelser som är knas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter: Nej (Du röstade på detta alternativ)

Har du fler större intressen utöver träning?

Brainstormar: Baka. Engagera dig politiskt eller i någon förening. Läs på om någonting intressant. Spela instrument. Se på film, lyssna på musik. Sällskapsdans. Fota. Rita. Skriv noveller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

vad bra att du håller reda på hur det ska gå till och vilka avvikelser som är knas.

jag ser inte varför man skulle gå på en social tillställning som inte involverar datorer (om man nu inte räknar att sitta vid varsin dator som fest) för att spela dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
läs en bok, kolla på serie/film, städa, laga mat/baka el sov

Har inga böcker kvar att läsa, och har inte hittat någon ny bokserie på ett tag. Serier/film kollar jag ofta, men har två skärmar, och brukar vilja har något för händerna medans jag kollar på något. Kan/vill inte röra mig allt för mycket runt om i hemmet pga knas med familjen, och kan ej sova vid klockan ~sju-nio


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Har inga böcker kvar att läsa, och har inte hittat någon ny bokserie på ett tag. Serier/film kollar jag ofta, men har två skärmar, och brukar vilja har något för händerna medans jag kollar på något. Kan/vill inte röra mig allt för mycket runt om i hemmet pga knas med familjen, och kan ej sova vid klockan ~sju-nio

Sticka eller skaffa en stressboll (asbra grej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag ser inte varför man skulle gå på en social tillställning som inte involverar datorer (om man nu inte räknar att sitta vid varsin dator som fest) för att spela dator

om den inte involverar datorer är det förstås svårt att använda datorer. vart vill du komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Har du fler större intressen utöver träning?

Brainstormar: Baka. Engagera dig politiskt eller i någon förening. Läs på om någonting intressant. Spela instrument. Se på film, lyssna på musik. Sällskapsdans. Fota. Rita. Skriv noveller.

Äe, är dåligt med intressen nu för tiden. Lägger ca en och en halv timme
på träningspass nästan varje dag, men mer än så så gör jag ingenting
speciellt utom att fördriva tiden ute /vid datorn.

Goda idéer, men har testat hälften av dem förut, och andra hälften lockar mig inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

om den inte involverar datorer är det förstås svårt att använda datorer. vart vill du komma?

att någonting inte involverar någonting behöver inte betyda att det inte finns tillgängligt och jag ville komma till; 

isola: jag ser inte varför man skulle gå på en social tillställning som inte involverar datorer (om man nu inte räknar att sitta vid varsin dator som fest) för att spela dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att någonting inte involverar någonting behöver inte betyda att det inte finns tillgängligt och jag ville komma till; 

varför skulle jag välja att spela dator på en fest där det inte är uppskattat och accepterat eller kanske till och med huvudsyftet?

ser inte hur fest och datorspel utesluter varandra. 

det finns fester där det inte är knas att spela datorspel. tror du mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sticka eller skaffa en stressboll (asbra grej)

Testade att sticka när jag var yngre pga mormor gör det.. Var ej speciellt kul.

Har en känsla av att en stressboll skulle göra mer ont än gott. Har potentialen att bli en asbra projektil, vill ej bli frestad att sula den på någon under en konfrontation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Testade att sticka när jag var yngre pga mormor gör det.. Var ej speciellt kul.

Har en känsla av att en stressboll skulle göra mer ont än gott. Har potentialen att bli en asbra projektil, vill ej bli frestad att sula den på någon under en konfrontation

du kan skriva/måla/kludda samtidigt då, fast spetsiga pennor kan ju göra rätt mycket skada iof.


   
SvaraCitera