Aviseringar
Rensa alla

Fighting boredom vs fighting addiction


Ämnesstartare

df rqp:

det finns fester där det inte är knas att spela datorspel. tror du mig?

jadå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du kan skriva/måla/kludda samtidigt då, fast spetsiga pennor kan ju göra rätt mycket skada iof.

Tror dock inte risken är stor att jag kör in en penna i brorsan axel, och vill inte orsaka skada på allvar. var mest att en stressboll är mjuk nog att kasta utan nästan någon risk att skada någon. Kanske småont i några sekunder, men inte mer.

Hobbys är bra grejor! Har tyvärr inte hittat något jag fastnat för en längre tid utom datorspel.
Bra förslag, men kludda och rita gör jag till och från. Inget jag tycker om att göra i mer än max någon timme i taget.

WoW-suget har släppt för stunden i alla fall, men behöver verkligen något att göra såhär på kvällarnaSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(Mario Kart brukar ju vara värsta festdödaren, tex!)

Jag behöver också saker att göra om kvällarna. Om du vet var man kan köpa talang och kreativitet till en rimlig summa så får du gärna höra av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

(Mario Kart brukar ju vara värsta festdödaren, tex!)

mario tennis är dock bästa party startern!

inte spelat sen jag var 14 visserligen men det håller nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Tror dock inte risken är stor att jag kör in en penna i brorsan axel, och vill inte orsaka skada på allvar. var mest att en stressboll är mjuk nog att kasta utan nästan någon risk att skada någon. Kanske småont i några sekunder, men inte mer.

Hobbys är bra grejor! Har tyvärr inte hittat något jag fastnat för en längre tid utom datorspel.
Bra förslag, men kludda och rita gör jag till och från. Inget jag tycker om att göra i mer än max någon timme i taget.

WoW-suget har släppt för stunden i alla fall, men behöver verkligen något att göra såhär på kvällarnaSöt

du kan börja internetdejta. det var ju en massa här som reggade sig någonstans och dejtade och hade sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du kan börja internetdejta. det var ju en massa här som reggade sig någonstans och dejtade och hade sig.

Hm.. Intressant tanke. Reggade mig på någon sån där sida för länge sen, men la ner det rätt snabbt. Kanske värt att kolla.

Har du några mer förslag i din magiska låda? Du har redan nämnt många, men fler kan ej skada om du har fler på lagerGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter: Nej (Du röstade på detta alternativ)

Finns massor med bättre sysselsättningar. Typ träning. Eller att du lär dig något. Eller att du hjälper folk. Eller att du blir börshaj på fritiden. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Finns massor med bättre sysselsättningar. Typ träning. Eller att du lär dig något. Eller att du hjälper folk. Eller att du blir börshaj på fritiden. Typ.

Tränar redan varje dag efter jobbet, är mitt enda riktiga intresse.. Har funderat på någonting nytt som är engagerande/intressant att lära mig, men inte kommit på någonting lockande so far.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:
isola:

Hm.. Intressant tanke. Reggade mig på någon sån där sida för länge sen, men la ner det rätt snabbt. Kanske värt att kolla.

Har du några mer förslag i din magiska låda? Du har redan nämnt många, men fler kan ej skada om du har fler på lagerGlad

Låna hundar att gå ut med? Springa, spåra osv är ju träning.
Sen hade nog den magiska lådan inget mer tror den. Kanske möblera om jätteofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Tränar redan varje dag efter jobbet, är mitt enda riktiga intresse.. Har funderat på någonting nytt som är engagerande/intressant att lära mig, men inte kommit på någonting lockande so far.

Då borde du vara hyfsat stark. Börja tävla i styrkelyft kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirrad ja om du är sugen på det o är en person med självdiscipin så förstår jag snarare inte vfr du INTE skulle göra det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Då borde du vara hyfsat stark. Börja tävla i styrkelyft kanske?

Har medfött fel i axlarna, så går ej.
Är också därför jag inte börjat med kampsportLedsen

rebeca:
Förvirrad ja om du är sugen på det o är en person med självdiscipin så förstår jag snarare inte vfr du INTE skulle göra det 

Har inte speciellt bra självdisciplin alls. Enda anledningen till att jag tränar så pass regelbundet är för att jag tycker det är skönt och kul.
Blir lätt att jag sitter och lirar alldeles för mycket om jag börjar spela igen, har hänt förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:
Blir lätt att jag sitter och lirar alldeles för mycket om jag börjar spela igen, har hänt förr.

dåså, då kanske det inte är en så bra idé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

dåså, då kanske det inte är en så bra idé

Tänkte det med, men behöver någonting att göra istället då Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket av kampen mot ett beroende vad än är handlar ju om att hitta ny skit, annars så sitter man snart där och använder det där gamla beroendet vad nu må vara som standardsvar för att lindra tristess, ångest eller liknande. Hitta på någon annan aktivitet - virkning, vintillverkning, hunddressyr, skivsamlande - vafan som helst.


   
SvaraCitera