Aviseringar
Rensa alla

Fightingspel - the thread


Ämnesstartare

Någon här som lirar sådana typ Street Fighter, MvC, Blazblue eller liknande?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Är grym på Tekken 3. Räknas det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig varit mycket för Tekken själv men det är helt acceptabelt här. [y]


   
SvaraCitera

Var inne i det ganska hårt förra året. Kan förmodligen spöa de flesta här på forumet i SSF4.

Homunculi:

Aldrig varit mycket för Tekken själv men det är helt acceptabelt här.

Som moderator bestämmer jag att man inte får diskutera de Tekken-spel som kom efter trean. Isåfall så får man spoilertexta, åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Var inne i det ganska hårt förra året. Kan förmodligen spöa de flesta här på forumet i SSF4.

Vem mainar du?

Har inga att köra mot sen jag slutade gå till Dragons Lair, skulle vara nice att hitta någon i Stockholm att ha som träningspartner typ.

Kanske ska börja gå till DL igen också iofs.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Har inga att köra mot sen jag slutade gå till Dragons Lair, skulle vara nice att hitta någon i Stockholm att ha som träningspartner typ.

Därför jag slutade också, min fightingkompis började plugga uppåt i landet och jag orkade inte sticka till nördklubbarna här nere.

Mainar Dan. Får förlita mig mycket på mind tricks, men jag är bra med Dudley och Cody också så jag har dom i backup ifall det blir svårt. Guile är också ett säkert kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Därför jag slutade också, min fightingkompis började plugga uppåt i landet och jag orkade inte sticka till nördklubbarna här nere.

Mainar Dan. Får förlita mig mycket på mind tricks, men jag är bra med Dudley och Cody också så jag har dom i backup ifall det blir svårt. Guile är också ett säkert kort.

Tycker det är lite exklusiv stämning ibland på nördklubbar, men ska göra mitt bästa igen...

Vet dock ej vem jag ska maina på SF4, funderar på Ryu eller Abel typ. Kanske Seth.


   
SvaraCitera

Jag är också en Tekken 3:are.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Vet dock ej vem jag ska maina på SF4, funderar på Ryu eller Abel typ. Kanske Seth.

Ryu är väl ändå lite väl tråkig. Alltså, jag älskar att spela Ryu vs Ken, jag och min kompis har säkert 1500 matcher spelade med den matchupen, men att maina honom? Han är ju så jävla lätt att bemästra, det känns som att när man spelar honom på hög nivå så kommer det ner till twitch-reflexer och sånt.

När man spelar Akuma, Seth, Dan, Cody eller någon annan lite annorlunda karaktär så lär man sig hela tiden något nytt, känns det som.

Synd det där med gootecks förresten. Det var det som fick mig att lägga kontrollen på hyllan på riktigt.

RakatKadaver:

Jag är också en Tekken 3:are.

Man får vara Tekken 3:are. Man får spela Tekken Tag Tournament också, men det är fan på gränsen.


   
SvaraCitera

Är smått Soul calibur;are[cute]


   
SvaraCitera

Jag lirar Super Mario Bros på NES. Känns kanske fightigt. Man skjuter ju eld på skölpaddor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Ryu är väl ändå lite väl tråkig. Alltså, jag älskar att spela Ryu vs Ken, jag och min kompis har säkert 1500 matcher spelade med den matchupen, men att maina honom? Han är ju så jävla lätt att bemästra, det känns som att när man spelar honom på hög nivå så kommer det ner till twitch-reflexer och sånt.

När man spelar Akuma, Seth, Dan, Cody eller någon annan lite annorlunda karaktär så lär man sig hela tiden något nytt, känns det som.

Synd det där med gootecks förresten. Det var det som fick mig att lägga kontrollen på hyllan på riktigt.

Jo, vill främst ha Ryu som allt-i-allo om jag skulle ha dåliga matchups med min main. Därför som jag funderar på Abel som main, d.v.s en grappler och Ryu eller kanske Seth som secondary.

ToxicWithaHintOfSteam:

Är smått Soul calibur;are[cute]

Hur är det spelet, inte lirat.

MusPlupp:

Jag lirar Super Mario Bros på NES. Känns kanske fightigt. Man skjuter ju eld på skölpaddor!

Körde SMBM på Gamecube förut. [y]


   
SvaraCitera

Homunculi:

Körde SMBM på Gamecube förut. [y]

[party]


   
SvaraCitera

Spelar mest street fighter alpha 2 och soul calibur (till dc ofc). Så mycket annat blir det inte, ibland kan jag spela lite guilty gear x men det är sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Spelar mest street fighter alpha 2 och soul calibur (till dc ofc). Så mycket annat blir det inte, ibland kan jag spela lite guilty gear x men det är sällan.

alpha 2?

aldrig kört det faktiskt.


   
SvaraCitera