Aviseringar
Rensa alla

Fightingspel - the thread


Homunculi:

Hur är det spelet, inte lirat.

Kul typ som andra fightingspel xD Jag vet inte kan inte riktigt gå in i jätte detalj, det var något år sedan jag spelade det[crazy] Men helt klart kul[cool]


   
SvaraCitera

Homunculi:

aldrig kört det faktiskt.

Det är jävligt nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Kul typ som andra fightingspel xD Jag vet inte kan inte riktigt gå in i jätte detalj, det var något år sedan jag spelade det[crazy] Men helt klart kul[cool]

Tror jag kört 4, men tyckte inte det var så roligt.

Dan_the_ironman:

Det är jävligt nice.

Vem lirar du?


   
SvaraCitera

Homunculi:

Tror jag kört 4, men tyckte inte det var så roligt.

Kanske jag som bara spelat dåliga fighting spel och inte vet bättre[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Kanske jag som bara spelat dåliga fighting spel och inte vet bättre[sad]

Nae, tror jag bara är oäven till 3-d fightingspel i allmänhet för jag gillar inte heller Tekken eller Virtua Fighter särskilt mycket.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Kanske jag som bara spelat dåliga fighting spel och inte vet bättre

Soul Calibur är bra. Det är inte så djupt och inte balanserat, men det är riktigt skoj. Jag skulle nog aldrig ställa upp i en turnering eller sitta och nöta det i tusen timmar, som jag gjort med Street Fighter, men det är ju soft att bara chillspela med sina vänner.


   
SvaraCitera

Mawns:

men det är ju soft att bara chillspela med sina vänner.

Jag diggade gubbarna man kunde vara i spelet, dom var coola[crazy]

Kom på nu att jag även spelade dead or alive 4 för några år sen och tyckte det var kul[y]


   
SvaraCitera

Åtta:

Är grym på Tekken 3. Räknas det?

Bästa Tekken-spelet! Älskar Gon! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är jävlig kompetetiv så skulle ha ganska svårt att chillspela bara. [ops]


   
SvaraCitera

Homunculi:

Vem lirar du?

Alla karatekaraktärer. Liknande attacker osv, men kul med lite variation. Dan är klart man försöker lira med en del [blush]


   
SvaraCitera

Åh Tekken är nostalgi [love]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Dan är klart man försöker lira med en del

Är inte Dan stört dålig i Alpha-serien? Inte för att han är bra i SF4, men där går det åtminstone att vinna med honom. Hur stor chans har man om man vill maina honom?


   
SvaraCitera

Mawns:

Är inte Dan stört dålig i Alpha-serien? I

Han är väl inte den bästa men brukar inte spela så seriöst direkt, Akuma är den jag är bäst på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Är inte Dan stört dålig i Alpha-serien? Inte för att han är bra i SF4, men där går det åtminstone att vinna med honom. Hur stor chans har man om man vill maina honom?

[cool]


   
SvaraCitera

Homunculi:

Inte

Såg det där live när det streamades [wink]

Men det är det jag menar, Dan är sämre än alla andra karaktärer i spelet. Det Dan gör kan andra karaktärer göra bättre. Enda sättet att vinna med Dan är att antingen helt enkelt vara en bättre spelare (vilket Justin visar i klippet) eller genom att knäcka den andra med psykisk press.

Jag har vunnit många matcher genom att få motspelaren att begå misstag för att han är så rädd att förlora mot en Dan-spelare. Dan är den enda karaktären där det faktiskt är en bra taktik att ~ta~ stryk och spela dåligt medvetet, för då kan din motspelare aldrig vara riktigt säker på vad du kommer göra.


   
SvaraCitera