Aviseringar
Rensa alla

Fildela med VPN


Ämnesstartare

Är det dumt att fildela med VPN-anslutning? Eftersom det är fortfarande en IP-adress som polisen kan kolla upp på respektive VPN-tjänst??


   
Citera

Skicka filer via msn!!! :S:S


   
SvaraCitera

bububu:

Är det dumt att fildela med VPN-anslutning? Eftersom det är fortfarande en IP-adress som polisen kan kolla upp på respektive VPN-tjänst??

De flesta företag som erbjuder VPN för inga loggar över din IP eller trafiken mellan din dator och deras server. Dessutom så brukar den trafiken vara krypterad.

Det skall alltså inte gå att se vilken dator som filerna har laddats ned ifrån eller vilket IP som du döljer.


   
SvaraCitera

Buddah:

De flesta företag som erbjuder VPN för inga loggar över din IP eller trafiken mellan din dator och deras server.

De enda jag hört som uttalat inte för loggar över trafik är ipredator och mullvad.net (i privat mailkonversation). De andra jag har varit inne på (ev. exklusive goldens) har inget nerskriven policy när det kommer till ipred, utan de hänvisar till den gamla lagen om potentiellt 2-årigt straff för att de ska ge ut uppgifter. Men man kan nog räkna med att alla VPN kommer att kämpa för sina kunders integritet, eftersom det är det de får betalt för.


   
SvaraCitera

variabel:

De enda jag hört som uttalat inte för loggar över trafik är ipredator och mullvad.net

Dold.se för inte heller några loggar eller sparar din IP 🙂


   
SvaraCitera

Buddah:

Dold.se för inte heller några loggar eller sparar din IP 🙂

ooh, har du källa? kommer nog köra på de isf.


   
SvaraCitera

variabel:

ooh, har du källa? kommer nog köra på de isf.

Relakks för inte heller några loggar. De som säljer VPN-tjänster sparar varken loggar eller kundregister. Det är det som är hela grejen med tjänsten.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera