Aviseringar
Rensa alla

Fildelning


Frippe94:

Beror på hur många andra som delar ut (Du röstade på detta alternativ)

Om det finns något mervärde i just mitt seedande brukar jag hänga kvar - har seedat en viss torrent med moddar till ett visst obskyrt japanskt spel i över ett år nu, eftersom det sällan finns mer än en seed till.

I annat fall, nej. Att försöka hålla sin ratio >1 är idiotiskt, eftersom bittorrent är ett nollsummespel. Just därför är privata trackers med ratiokrav patetiska experiment i idioti. För varje person som har ratio >1 finns det minst en person som inte kan hålla sin ratio >1; utan leechers är det inte möjligt för folk att få ratio >1, vilket gör det till ett rent bisarrt tilltag att utestänga folk pga. för låg ratio. Att de sedan försöker "fixa" problemet genom regelbundna free leech-perioder istället för att gå till botten med det är bara skrattretande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

At

Eller så har man vissa saker som alltid är free leach och bara kräver ratio på de nyare sakerna. Det verkar funka bra för sceneaccess åtminstone.


   
SvaraCitera

Frippe94:

Försöker hålla 1:1 (Du röstade på detta alternativ)

Iaf på hd-trackern med om de är från piratebay så e de olika [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Beror på hur många andra som delar ut (Du röstade på detta alternativ)

Beror på vad det är jag laddar ner också. Om torrenten i fråga bara innehåller skräp så känner jag att det inte är någon mening med det.


   
SvaraCitera

Frippe94:

Beror på hur många andra som delar ut (Du röstade på detta alternativ)

Seedar vanligtvis inte efter att jag är klar med att ladda ned, men i fall där det är torrents med väldigt få seeders som jag tycker att fler borde kunna få ladda ned utan att vänta i tusen år seedar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Om det finns något mervärde i just mitt seedande brukar jag hänga kvar

Detta. Är jag ensam (eller en av få) seeders på något så fortsätter jag. För det mesta är det så små grejer att om någon vill ha det, så vill de VERKLIGEN ha det och kan bara få tag i det därifrån - då känns det gött att hjälpa till.


   
SvaraCitera

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)

Förutsatt att det inte är en privat tracker, i så fall så försöker jag ladda upp så mycket som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom jag är uppladdare så laddar jag upp till 10 andra, sedan låter jag de andra blivande ca.200 ta hand om den.

Laddar jag ner en torrent håller jag den igång tills jag är ensam är kvar, dvs. typ 6-12 månader.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

EDIT:
Det gäller förstås inte torrenter där det finns >80seeders...
Och inte på typ tbp, utan bara låsta sidor.


   
SvaraCitera