Aviseringar
Rensa alla

Filmen från resan


Ämnesstartare

Tänkte väl börja med att tacka S3ON och Storchen för att ni verkligen gjorde allt för att hjälpa mig att få min video att funka. Inga utav era tips fungerade men det är ju tanken som räknas och så vidare. Jag fick det att funka tillslut, genom att föra över allt på en annan dator och redigera om allt... Det var kul och den är nu mycket mer pixlig och inte lika välarbetad men det går att titta på.

Sen tänkte jag väl att alla mina UM-kompizar som hör mig tjata om denna resa dagligen vill se vad jag ungefär höll på med under resan och vad jag om elva månader åker tillbaka till för att spendera ca 13 veckor där.  Det ser inte helt fel ut va? Förstår ni varför jag tjatar om detta place nu?

Diskussionsunderlag:


   
Citera
Ämnesstartare

Öhem, en hel video med söta djur och ni röstar på mig Rodnar 
Går och gömmer under täcket pga generad och "what is up with this planet"-känsla.


   
SvaraCitera

Fingerprints: Fingerprints (!!) *hint*

lätt <3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken underbar resa det verkar ha varit, förstår att du vill tillbaks. Glad


   
SvaraCitera

Mitt nya favorit djur Caracal. Sjukt fint djur, blev gråt färdig när jag hörde den lille öken lo ungen pipa <3 Förresten, vad jobbar du som? Funderar på att själv åka utomlands och studera/hjälpa djur om det är det du gör 🙂


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

lätt <3 

Rodnar

Buddah:
Vilken underbar resa det verkar ha varit, förstår att du vill tillbaks. Glad

Verkligen! Mitt hjärta smärtar av saknad varje, varje dag! Usch och blä så fint livet är därborta! 

Diamond:
Mitt nya favorit djur Caracal. Sjukt fint djur, blev gråt färdig när jag hörde den lille öken lo ungen pipa <3 Förresten, vad jobbar du som? Funderar på att själv åka utomlands och studera/hjälpa djur om det är det du gör 🙂

De är sjukt vackra, säger till och med jag som blivit klöst på handen utav en Söt (en vuxen dåra, inte de där små tussarna).
Jag önskar att jag jobbade med djur och jag önskar att jag insett att det var en så stor lycka för mig tidigare. Just nu är jag mitt i en förskollärarutbildning som är klar om elva månader. Efter det åker jag tillbaka och volontärarbetar med djur i Namibia i ca tre månader för att ta reda på vart mitt hjärta vill. Efter det kanske jag söker jobb på olika volontärställen i Namibia som volontär-coordinator eller dylikt, helst av allt vill jag ju hamnar där jag redan volontärat och jag hoppas att de ska erbjuda mig någon tjänst när jag är där. Man vet aldrig. Om jag får jobb jobbar jag med djur något år innan jag kommer hem och prövar livet som förskollärare i Sverige igen.

Vi får se, just nu känns allt förvirrande och ångestladdat, jobbigt att vara fast i Sverige när man bara vill vara där borta NU NU NU.

Är du intresserad av djur tycker jag att du ska inrikta dig på det redan nu, det är svårt att göra det när man är äldre utan rätt gymnasieutbildning. Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Rodnar

Verkligen! Mitt hjärta smärtar av saknad varje, varje dag! Usch och blä så fint livet är därborta! 

De är sjukt vackra, säger till och med jag som blivit klöst på handen utav en Söt (en vuxen dåra, inte de där små tussarna).
Jag önskar att jag jobbade med djur och jag önskar att jag insett att det var en så stor lycka för mig tidigare. Just nu är jag mitt i en förskollärarutbildning som är klar om elva månader. Efter det åker jag tillbaka och volontärarbetar med djur i Namibia i ca tre månader för att ta reda på vart mitt hjärta vill. Efter det kanske jag söker jobb på olika volontärställen i Namibia som volontär-coordinator eller dylikt, helst av allt vill jag ju hamnar där jag redan volontärat och jag hoppas att de ska erbjuda mig någon tjänst när jag är där. Man vet aldrig. Om jag får jobb jobbar jag med djur något år innan jag kommer hem och prövar livet som förskollärare i Sverige igen.

Vi får se, just nu känns allt förvirrande och ångestladdat, jobbigt att vara fast i Sverige när man bara vill vara där borta NU NU NU.

Är du intresserad av djur tycker jag att du ska inrikta dig på det redan nu, det är svårt att göra det när man är äldre utan rätt gymnasieutbildning. Hur gammal är du?

Ah, tycker det är mycket faschinerande. Det är som ett lo, men ändå inte. Och den ena ungen lät som en fågel, då smälte mitt hjärta. Ojda, haha den kanske va på bus humör och ville leka? xD

Vad är en volontär för nåt? Hur är det att jobba som en sån? 🙂 Hur sökte du till att få åka dit och hur mycket kosta det?

Förstår det, skulle också längtat ihjäl mig. Alla djuren är så vackra och man blir så till sig av att va ibland dem om man är en djurälskare.

Jag är 15 år. Vill verkligen jobba med djur, göra det du gör i Namibia, men jag vet vart man ska söka till eller börja med för att bli det. Tror jag valt fel linje, jag tänkte välja samhälls programet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond: Ah, tycker det är mycket faschinerande. Det är som ett lo, men ändå inte. Och den ena ungen lät som en fågel, då smälte mitt hjärta. Ojda, haha den kanske va på bus humör och ville leka? xD

De är riktigt häftiga! Ungarna är fantastiskt söta och som vuxna är de så vackra och mäktiga. Det roliga är att de inte ens är nära besläktade med lodjur, de kallas det bara pga tofsarna på öronen!
Hahah Nä, han ville inte leka. Han var jättesur på mig, jag hade distraherat honom med en köttbit i en halvtimma för att mina kollegor skulle fixa en grej i inhägnaden och inte ville att han strök runt hos dem. Tillslut blev han irriterad och jag ouppmärksam och då kom en klo in i handen.

Diamond: Vad är en volontär för nåt? Hur är det att jobba som en sån? 🙂 Hur sökte du till att få åka dit och hur mycket kosta det?

Volontär innebär att du arbetar gratis. Det är jättesvårt att sammanfatta vad vi gjorde men jag har skrivit in min resedagbok här:  http://camillaforsell.blogg.se/category/namibia.html där kan du läsa om allt, förberedelser inför resan, dagbok, bilder, hur en vanlig dag såg ut och lite annat. Jag rekommenderar att du läser nedifrån och upp (så att det blir i tidsordning) så att du får lite perspektiv 🙂 Blir så rörigt annars.
Jag fick betala för flygbiljetten som låg på ca 10.000 tur och retur, sen fick jag betala för att vara där också, alltså typ mat, boende och säkert lite extra pengar för att de ska kunna gå runt, jag kommer få betala 26.000 (jag får dock lite rabatt för att jag redan varit där) för tre månader men då ska jag göra det jag gjorde nu, massa forskning och besöka tre olika reservat. Kommer bland annat bli skjutsad till Namibias öknen och vara där en vecka för att hjälpa till med olika pågående forskningar och se mig lite omkring.
Man ansöker via deras hemsida  http://www.naankuse.com/  

Diamond: Förstår det, skulle också längtat ihjäl mig. Alla djuren är så vackra och man blir så till sig av att va ibland dem om man är en djurälskare.

Ja, varje minut var fantastisk!

Diamond: Jag är 15 år. Vill verkligen jobba med djur, göra det du gör i Namibia, men jag vet vart man ska söka till eller börja med för att bli det. Tror jag valt fel linje, jag tänkte välja samhälls programet.

Har du börjat gymnasiet då ? eller ska du börja? Försök plugga natur så kan du nog hoppa på ganska mycket. Jag vet även att i vissa djurinriktade gymnasium och program så ska man åka på en volontärresa eller dylikt sista året, så kolla upp vad som finns i din stad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Fingerprints (!!) *hint* 44%

ni är knäppa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du glömde ju surikaterna som alternativ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh gullungarna på slutet <3


   
SvaraCitera
Draug

otroligt fina djur!Hjärta förstår att du vill dit igen! Alla djuren var så vackra så kunde inte bestämma migBlink

Fingerprints: Fingerprints (!!) *hint*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Du glömde ju surikaterna som alternativ!

Många djur som inte är med pga att det inte går att ha hur många alternativ som helst. Det borde ju du veta som är pollskaparen number one!

isola:
åh gullungarna på slutet <3

jaaaa <3

Draug:
otroligt fina djur!Hjärta förstår att du vill dit igen! Alla djuren var så vackra så kunde inte bestämma migBlink

Haha jaaa 🙂

haha åh tack typ eller not 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Många djur som inte är med pga att det inte går att ha hur många alternativ som helst. Det borde ju du veta som är pollskaparen number one!

jaaaa <3

Haha jaaa 🙂

haha åh tack typ eller not 😉

men de hade ju en central roll mvh surikatlover

(och ja hehe visst är jag;))))

fick du vara med under någon av barnens lektioner?


   
SvaraCitera