Aviseringar
Rensa alla

Filmer som liknar avatar


Miceparade:

Och Tim Curry gör som vanligt ett fantastiskt jobb som röstskådis 😀

Tvivlar på att jag inte såg den dubbad. Borde ha den på VHS någonstans.


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

Tvivlar på

Ah såklart.
Gammal svensk dubb [love]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Ferngully

[love]


   
SvaraCitera

Slumpmässigt utvald usel Disney-film.


   
SvaraCitera

Seriöst, varför vill man ha Holywood-crap som Avatar? Det är bara själlös teknologi inlindad i "nyskapande 3D-teknologi" för att tjäna pengar. Ingenting annat. Man har inte ens försökt lite att gömma den inte nyskapande intrigen på något sätt. Vilket är pinsamt i sig.


   
SvaraCitera

Silversvanen:

Seriöst, varför vill man ha Holywood-crap som Avatar? Det är bara själlös teknologi inlindad i "nyskapande 3D-teknologi" för att tjäna pengar. Ingenting annat. Man har inte ens försökt lite att gömma den inte nyskapande intrigen på något sätt. Vilket är pinsamt i sig.

En intrig behöver inte vara icke-nyskapande för att vara bra. Vore det så skulle 99% av alla filmer som görs vara skit. Trots att Avatars story är förutsägbar och att man kan tycka att "man sett den förr" så är den extremt bra berättad, och det är en story som folk gillar helt enkelt.


   
SvaraCitera

hahah


   
SvaraCitera

IronWolf:

En intrig behöver inte vara icke-nyskapande för att vara bra

Nej, den får gärna vara nyskapande. Vilket var min poäng? [tard]

IronWolf:

Vore det så skulle 99% av alla filmer som görs vara skit

De flesta filmer som pumpas ut från Hollywood är just det - skit!

IronWolf:

Trots att Avatars story är förutsägbar och att man kan tycka att "man sett den förr" så är den extremt bra berättad

Nej, den är ju just inte det. Det finns ingen behållning i berättelsen alls, utan lever på sina specialeffekter.

IronWolf:

det är en story som folk gillar helt enkelt.

Antagligen för de inte vågar tänka utanför ramen utan blir glada när de kan känna igen sig i någonting "helt nytt". Vilket är synd.


   
SvaraCitera

Silversvanen:

Nej, den får gärna vara nyskapande. Vilket var min poäng? [tard]

Jag menar att den inte behöver vara nyskapande för att vara bra. Huvudsaken är egentligen vad storyn handlar om, utan det är hur man berättar den.

Silversvanen:

De flesta filmer som pumpas ut från Hollywood är just det - skit!

Mycket skit görs det, men någon klar majoritet tror jag inte att det är. Hollywood gör mycket bra grejer också.

Silversvanen:

Nej, den är ju just inte det. Det finns ingen behållning i berättelsen alls, utan lever på sina specialeffekter.

Att effekterna håller hög klass är inte det enda som gör filmen bra. Hur de används är också en viktig del, Cameron skapade en fantasifull värld och fängslar publiken i allt det äventyrliga som den har att erbjuda. Det bästa med filmen är att det känns nästan som att åka bergochdalbana när man ser den.

Silversvanen:

Antagligen för de inte vågar tänka utanför ramen utan blir glada när de kan känna igen sig i någonting "helt nytt". Vilket är synd.

Ibland kanske man inte vill "tänka utanför ramen". En klassisk story kan fungera lika bra som en helt originell story, det är Avatar ett bevis på.


   
SvaraCitera

Jag startade en grupp mot skiten. Gå gärna med.


   
SvaraCitera

IronWolf:

Cameron skapade en fantasifull värld och fängslar publiken i allt det äventyrliga som den har att erbjuda.

Fantasifull? Snarare plastig. Äventyrlig? Så fan heller. Det är en ytterst medioker film sett till handlingen, skådespeleriet (gillar Giovanni Ribisi lite smått dock) och ptja... det mesta. Den är så amerikansk det kan bli i den sämsta möjliga bemärkelsen, att betyget den fått på IMDB är helt jävla vansinnigt.


   
SvaraCitera

Proteus:

Pocahontas.


   
SvaraCitera

hugrmunr:

Fantasifull? Snarare plastig. Äventyrlig? Så fan heller.

[tired]


   
SvaraCitera

Här det här den senaste filmen som är coolt att hata?


   
SvaraCitera

Ritinkin:

är det här den senaste filmen som är coolt att hata?

Exakt. Majoriteten av alla som ogillar/hatar filmen gör det mest för att verka intelligenta och coola.


   
SvaraCitera