Aviseringar
Rensa alla

Filmproduktion


Ämnesstartare

Tjenare tänkte höra här vilka som har gjort en film eller har eller har haft planer på att göra en spelfilm, kortfilm eller liknande.

Jag studerar på Högskola som är inriktat på film i första hand och har med tiden blivit mer och mer intresserad av att göra film.

Här är 2 enkla små filmer som jag och några klasskamrater gjorde under vårt första år på högskolan (går andra året nu).

Så tänkte höra om någon annan har planer på att göra en film? Eller kanske till och med har. Länka i så fall gärna om det finns på youtube och berätta gärna hur produktionen gick till och vilken utrustning som användes osv.

Sedan annat som har med filmproduktion att göra.
Tips på vart man kan få bidragspengar, tips på litteratur, tips på bra kameror och annan utrustning osv.


   
Citera
Ämnesstartare

Issen:

I summon the, oh you the almighty Iss

Har för mig att Issen sysslar med sådant, så han kanske kan säga något vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Har för mig att Issen sysslar med sådant, så han kanske kan säga något vettigt.

Sure alla som har tankar eller annat om filmproduktion är välkomna [y]


   
SvaraCitera

Har gjort massor med polarna. Coola och rätt bra osv. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Har gjort massor med polarna. Coola och rätt bra osv.

Haha tufft. Men berätta hur ni gick tillväga. Vad använde ni för kameror och hur gick ni till väga med rekvisita och sånt om sådant fanns med?


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Vad använde ni för kameror och hur gick ni till väga med rekvisita och sånt om sådant fanns med?

Vanliga såna där kameror som vem som helst hade. Digitalkameror och sånt... Men de var rätt dyra grunkor ändå, kostade runt 4 k när jag köpte min. Så det var rätt bra då i alla fall. Detta var typ 5 år sedan [party]

Alltså vi gjorde bara lite såna där hemmafilmer typ. I klass med Krull Productions.


   
SvaraCitera
Issen

Hampie: