Forumet - Filmtips

Filmtips

1870 0 25

Spana också in:

Tickstart:

Sökfunktionen har jag hört ska vara en höjdare.

Får kolla där då. [smile]

wakajwaka:

sjunde inseglet är jävligt spännande, läskig och sjukt rolig.

Tackar! [bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Galvmeister:

Säg vilka filmer inom genrerna som du tycker är bra.
Mycket lättare att hjälpa till då.

Lte olika inom dessa två genrer...

Komedier:
She's the man
Road trip
Notinghill

Skräck:
House of wax
Saw
The grudge

Bara för att jag ska skriva bra filmer så kommer jag inte på så många... hoppas det räcker iaf! [crazy]
Knothole:

Woah. Tycker du att dessa filmer är bra kan du väl se vad som helst egentligen

Jag tycker de flesta filmer jag ser är bra så... [crazy]

Du får tycka vad du vill... [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Voldo:

Här finns lite bra filmer som du kan se för omväxlings skull.

Tack du... [wink]

Voldo:

http://ungdomar.se/user_images.php?user_id=125416

Väldigt bra! Tack! [bigsmile]
Med risk för att vara lite halvt inspererad av den fantastiska "Inglorious Basterds" som jag såg igår skulle jag säga att egentligen allt av Quentin Tarantino[love] efter Jackie Brown, som i och för sig är helt okey den också men dock inte en av hans bättre.
Jag menar att det finns inga lika coola snubbar som Samuel L. Jackson och John Travolta gör i Pulp Fiction.

Om man vill gå in på lite djupare grejer kan man ju alltid titta på allt ifrån Clockwork Orange till Donnie Darko och Magnolia.

En lättsmält actionrulle som slår det mesta inom genren är ju annars 300, som i och för sig ur historisk synpunkt är vidrig men allmänt riktigt vass. I sådana fall är kanske Gladiator med Russel Crowe I huvudrollen mer korrekt och dessutom en av de bästa originella historier som någonsin skrivits som filmmanus.

Cheers Mate! [bigcheers]