Aviseringar
Rensa alla

Final Fantasy 13


Ämnesstartare

JAG KAN KNAPPT BÄRGA MIG!!! Jag kan inte sluta tänka på spelet, varför åh varför!

Det är nog första gången jag längtar till ett spel så här mycket! Inte konstigt då det är den största händelsen på närmare 3 år inom spelvärlden!!!! Geezes!

En fråga till er:
* Anser du att de som införskaffar det till xbox borde skämmas eller bryr du dig helt enkelt inte på vilken maskin man spelar spel på?
* Och kommer det se bättre ut på Ps3 eller Xbox?


   
Citera
Ämnesetiketter

blir bara mer och mer ledsen ju mer information jag får om spelet.

hur jävla linjärt det verkar vara (mer än FF X), jävla snow och vanille, bristen på NPC, bristen på städer, leona fucking lewis osv.

demon gjorde mig inte gladare heller[sad]

jaja får se om battlesystemet räddar det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

battlesystemet räddar det hela.

Så sant^

Jag älskar låten de valde, som de säger i en intervju, de valde låten pga att det reflekterar karaktärernas drama och karisma, hela spelet är baserat på karaktärer mer än själva spelet, men jag tycker det verkar awsome!


   
SvaraCitera

prinsfarid:

de valde låten pga att det reflekterar karaktärernas drama och karisma

det stämmer ändå inte fullt ut?
"We have tried to translate the original theme song, but the singer had difficulties with that"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag längtar faktiskt inte så extremt mycket ändå, vet inte varför riktigt. Andra bekanta är helt hyper och räknar dagar och sådant. Kanske är för att jag har alla klassiker att ta igen eftersom jag aldrig kört dem tidigare, á Final Fantasy II, III, IV, V, VI att lira : )


   
SvaraCitera
zIGGE

sylar:

II, III, IV, V, VI att lira : )

Spela VI 🙂


   
SvaraCitera

är mer pepp på att åttan kommer till psn imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

är mer pepp på att åttan kommer till psn imorgon.

Ja det också, men ändå.
Jag var själv inte insatt i att skaffa ff 13, då det var mer anonymt, eller mindre "WOWOWOW" än nu, så jag kan säga att jag drogs efter strömmen. Men ja, man har helt enkelt byggt upp förväntningar, sen om de krossas eller ej återstår att se.

pepp:D


   
SvaraCitera

Är jävligt besviken på att dom tagigt bort byarna och städerna, är typ bland det mysigaste i JRPG's att komma till en ny by och köpa massa nya vapen och sånt för pengarna man fått för att döda monster ;S...

Men handlingen verkar bra av det jag hört och karaktärerna fina osv. Gillar också att det är en separat battle-arena tillskilnad från tolvans korkade battle system.

Men jag kommer att köpa och spela det, och kommer med all säkerhet att tycka om det.

kefka:

är mer pepp på att åttan kommer till psn imorgon.

Finns inte det redan? [surprised]


   
SvaraCitera

McLuver:

Finns inte det redan?

på amerikanska och japanska psn finns det.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig falla mig in att längta efter ett Final Fantasy. Möjligtvis att jag plockar upp det när spelet droppat till runt 300 kr, bara för att. Fast jag har fortfarande inte klarat tolvan, hehu.


   
SvaraCitera

har förhandsbokat spelet nu iaf.

eftersom skillnaden mellan gameerbjudandet & gamestoperbjudandet var minimal och man dessutom var tvungen att leta upp ett till billigt spel för att utnyttja det var valet ganska självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

köpa massa nya vapen

Hahha!!!! Jag är en vapengalen människa. Seriöst, det första jag gör i ett rpg är att kolla vapen. Så jävla kul att se hur vapnena ändras vart efter som.

kefka:

har förhandsbokat spelet nu iaf.

Jag förhandsboka collectors edition, nästan coolare saker än spelet hänger med. Men seriöst nästan ett helt studiebidrag för skiten. Värt? - Vet inte.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Jag förhandsboka collectors edition, nästan coolare saker än spelet hänger med. Men seriöst nästan ett helt studiebidrag för skiten. Värt? - Vet inte.

mja, det enda som lockade var omslaget för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Spela VI 🙂

Certainly.


   
SvaraCitera