Aviseringar
Rensa alla

Fingerprints har druckit cocillana igen


Ämnesstartare

När jag blir förkyld får jag jobbig hosta, när jag går till doktorn får jag alltid cocillana, fast jag inte "tål".

Jag har både svimmat, kräkts och hallucinerat av det men ändå får jag det. På senare tid har jag blivit lite bättre med det men den bittra sanningen är att jag blir typ hög.

Den senaste halvtimmen har jag sprungit runt i lägenheten och helt random provat en massa kläder, pratat med mig själv och varit allmänt hyper. Nu sitter jag och känner mig helt slapp i hela kroppen och det känns som att ansiktet hänger på mig.

Är det ens möjligt att bli såhär av lite hostmedicin? Är det så att jag inte tål morfin kanske? är det fel på mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Att du blir hyper och pratar med dig själv är antagligen för att du blir hög.

Av egna erfarenheter har du fått i dig för mycket medicin, och det är därför du spyr.
Man kan bli illamående och kräkas av för mycket morfin. Man kan även bli snurrig av det = bli illamående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte tanken är att man ska tåla morfin.

om du har något över när hostan lagt sig tycker jag att du ger det till mig istället [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använde cocillana en gång men då i drogbrukssyfte, spydde pga drack lite för mycket [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev bara jävligt trött när jag drack det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får den dig att prata om dig själv i tredje person?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Av egna erfarenheter har du fått i dig för mycket medicin, och det är därför du spyr.
Man kan bli illamående och kräkas av för mycket morfin. Man kan även bli snurrig av det = bli illamående.

jaa, de gånger jag svimmat och spytt har jag ju tagit för mycket. Men idag har jag tagit mindre än minsta dosen och ändå blir jag knäpp. Det är väldigt lite morfin i cocillana, förstå om jag skulle få ren morfin på sjukhus. Skulle ju typ hoppa ut genom fönstret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroppen stöter väl ifrån det helt enkelt. Ärligt talat så tror jag att det är bäst att bara låta kroppen sköta hostan själv tills sjukdomen är över. Överdoserade du det? Låter som att du gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kodein

gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Använde cocillana en gång men då i drogbrukssyfte, spydde pga drack lite för mycket

men usch, nä man blir ju inte skönt bäng på detta

turtle:

blev bara jävligt trött när jag drack det

jag blir trött och knäpp som fan.

passaro:

får den dig att prata om dig själv i tredje person?

hahaha alltså jag pratade ju typ på ett skämtsamt sätt men det var ändå lite, "öhm.. vad fan håller jag på med?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

kodein

gott

nä, etylmorfin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hahaha alltså jag pratade ju typ på ett skämtsamt sätt men det var ändå lite, "öhm.. vad fan håller jag på med?"

syftade på din rubrik. men låter fan festligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Ärligt talat så tror jag att det är bäst att bara låta kroppen sköta hostan själv tills sjukdomen är över.

Om du visste vilken hosta jag kan få skulle du inte säga så. Har hostat sönder stämbanden så att jag tappat rösten, fått lutfrörskatarr och ibland känns det som att jag ska hosta sönder något i kroppen, skulle inte bli förvånad om ett revben sprack någon gång.

Jag kan hosta konstant en hel natt. I princip oavbrutet. Det är tortyr. Svimmar och spyr hellre.

g*nus:

Överdoserade du det? Låter som att du gjort det.

inte idag, har gjort det innan. men det var år sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

nä, etylmorfin.

ja

tänker högt skriver här en el lögner
tankar som slingrar sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

syftade på din rubrik. men låter fan festligt.

hahaha jaha, ja det ser du väl att jag gör, blindstyre!


   
SvaraCitera