Aviseringar
Rensa alla

Finland påväg att spåra ur helt, tillåter nu könsneutrala äktenskap.


Ämnesstartare

Finska riksdagen har alltså röstat igenom en lag för könsneutrala äktenskap.

Hur skall detta sluta, kommer Finland med tiden bli lika fjolligt som Sverige. Vad är nästa steg, kommer ordet kränkt röstas in i Finlands motsvarighet till SAOL inom kort? Personligen tror jag att det är en lång väg för Finland att vandra innan man är lika fördärvade som i Sverige men detta är onekligen ett oroväckande steg i den riktningen.

http://hbl.fi/nyheter/2014-11-28/688646/tarar-av-sorg-och-lycka-efter-omrostning


   
Citera

Men lägg ner, detta kan vara det bästa Finland gjort sedan Jaloviinan och Flaming Sideburns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Men lägg ner, detta kan vara det bästa Finland gjort

.

Hjärta


   
SvaraCitera

Sover


   
SvaraCitera
lax
 lax

i vilken riktning? den bättre? 

det vore ju fyskam. 

jag för övrigt av den åsikt att människor som inte har sin SHIT i schack ska värdera samhället. 


   
SvaraCitera

Är väl inte hela världen. Däremot skandal om dom skulle börja tillåta homoadoptioner.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Heja finland


   
SvaraCitera
frukt

varför bryr sig folk så mycket om en kristen institution? vad är det att hurra över? är de ute efter skattelättnaderna vid äktenskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var på tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skall jag bry mig?


   
SvaraCitera

Äntligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla sexuella läggningar ska behandlas lika och alla ska ha samma rättigheter.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Bryr mig ej. Va glada.


   
SvaraCitera

I   Hjärta   FINLAND

Hellre könsneurala äktenskap och totalstopp av massinvandring av muslimer dvs 0% flyktinginvandring... än som Sverige - massinvandring av araber och afrikaner. I Finland har fan i mig inte en muslim mycket att hämta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra. Finland känns som ett vettigt land. Ansvarsfulla och genomtänkta. 


   
SvaraCitera