Aviseringar
Rensa alla

Finna motivation till att plugga


Ämnesstartare

Hej allesammans! Jag ska snart börja 9:an, och undrar över en sak. 
Vad ska jag göra/hur ska jag tänka när jag inte finner motivation till att plugga? Har ni några tips på saker/övningar som man kan göra när det inte är kul längre? 


   
Citera

Vill du bo ute i skogen eller i ett hus? Svaret är enkelt.


   
SvaraCitera

Försök att se det intressanta i allt. Har hjälpt mig väääldigt mycket. kanske jag bara har förmågan att se allt som skolan erbjuder nu är intressant :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Vill du bo ute i skogen eller i ett hus? Svaret är enkelt.

varför kan du inte bara komma med ett bra svar? Varför ens kommentera detta??


   
SvaraCitera

Det jag har försökt göra är att hitta utmaningar eller andra saker som intresserar mig, och sen fokusera på det för att få upp intresset. Funkar ibland. 


   
SvaraCitera

Tänk att om du pluggar får du bra betyg. Jag brukar tänka så. Betyget är belöningen för allt slit!


   
SvaraCitera

Du skapar en framtid... Räcker inte det som motivation??


   
SvaraCitera

kanintehittapåettbranamn:

varför kan du inte bara komma med ett bra svar? Varför ens kommentera detta??

Sånt är livet . 
Du kommer bli ett Sos fall och sitta hemma hela dagarna och käka depressiva för att må bra för du kommer inte göra något på dagarna för du inte har nån utbildning. 


   
SvaraCitera

Va fan det är 9an!!
Inte alls livsavgörande på något sätt. Lyssna int på neggo

Vet inte hur illa det är för dig men om du kan så försök satsa på godkänt. bhvr inte alls bli överambitiös


   
SvaraCitera

En bra utbildning ger ett bra jobb som du kommer att trivas med samt en hög lön. Det är väl en hyfsad bra motivation till att plugga vidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla som skriver bra saker. Min fråga var inte "snälla, berätta för mig hur min framtid kommer se ut" asså ni är så jävla pantade. På riktigt??? Helt sjukt hur ni beter er??


   
SvaraCitera