Forumet - Finnar.

Finnar.

320 0 15
Jag har relativt bra hy för en ungdom antar jag. Jag använder ett receptbelagt läkemedel, som utgör sig i form av en slags salva. Som jag smörjer in ansiktet med på kvällen och morgonen. Den innehåller något som jag vill minnas heter "bensylperoxid" (eller liknande).

Men ibland får jag sådana rejäla acne-finnar i alla fall. Här om veckan fick jag en jättefinne på kinden, den gjorde ont och såg rent förjävligt ut.

Hur gör ni för att få bort sådana finnar, om ni får några?
Kan dessa finnar bero på min kosthållning?
Försvinner besvären med åldern?

Tack. [smile]
Chips:

Majoriteten av ungdomar får ju finnar, så det kan ju bro på att man är ung bara.
Så besvären försvinner med åldern, tror jag.

Jo, typ hormoner [rolleyes]

Chips:

Och jag får bort mina finnar genom att låta dem vara. De försvinner ju av sig själv.

Jo, men man har ju dem där i typ några dagar och sedan är man fri och efter ett tag kommer mer. Gillar inte konceptet [smile]

Spana också in:

Dina hormoner är skurken som nämnts tidigare, Dock inte enbart. Det kan hjälpa att dra in på läsk, alcohol, chips och godis. En nyttigare kost med andra ord;)

Ansiktsvård är väldigt viktigt, skölj ansiktet varje morgon och kväll med vatten, varmt och sedan kallt. Råkar du få en stor finne så kan du sätta dit en liten klick tandkräm (vilket torkar ut finnen) fast det pratas väldigt mkt om tandkräm verkligen hjälper, jag tycker det gör de iaf, kan vara placebo med, men..

lycka till