Aviseringar
Rensa alla

Finnar???


Ämnesstartare

Ni har antagligen inget svar på det här men man vet aldrig, så jag testar.

Såhär vahhh jag har adrig haft problem med finnar, men nu helt plötsligt när man ska bli vuxen och så så har jag fått massa småfinnar i pannan. Och på morgonen är dom helt röda. Så ser helt rödflammig ut på pannan, bara.

Varför? 🙂
Tänk om bara för att jag aldrig haft finnproblem måste få det nu?[cry] PÅ PANNAN.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har haft exakt samma problem! Tror det är något hormonellt. Jag fick det i somras, men det är borta nu.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

emery:

Tänk om bara för att jag aldrig haft finnproblem måste få det nu?

Finns ju vuxna som har finnar/acne..inte så konstigt att få det sent tror jag. Kan såklart bero på en massa saker..stress, hormoner, vad som helst egentligen. Kroppen är inte att lita på[no-no]


   
SvaraCitera

Jag har samma problem [surprised]
Jag tvättar med varmt vatten och diskmedel några gånger i veckan och smörjer in ansiktet med en fuktighetskräm och det har hjälpt lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Har haft exakt samma problem! Tror det är något hormonellt. Jag fick det i somras, men det är borta nu.

Okej :S tur. Tog det lång tid?

Bell:

stress

Fan kan vara det! [surprised] Har stressat som en idiot senaste veckan och jag har precis fått det nu i veckan!

Roid Rage:

diskmedel

HAHAHA men 😀 ha för fan inte det i ansiktet XD Ta handtvål?
Men aa okej, ska prova. Med nån annan tvål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd väteperoxid [smile]


   
SvaraCitera

Rubbad hormonbalans. Tvätta ansiktet dag och kväll. Om du vill så finns det receptfria, bakteriedödande krämer på apoteket. Annars får du gå till en hudläkare för att få exakt samma kräm utskriven, fast starkare. Om du fortsätter få finnar efter krämbehandligen så får du gå till hudläkaren igen och få ut kapslar mot acnen. Jag har blivit behandlad... det är skitigt när man får exakt samma kräm fast dubbelt så dyr utskriven och den inte hjälper. Det är liksom det första steget i behandlingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Det är liksom det första steget i behandlingen.

Okej men jag tror inte det är så allvarligt. :/ Är bara småfinnar. Och bara i pannan (heter det i, eller PÅ pannan?). Men blir det värre så aa. Men det tror jag inte. 0.o


   
SvaraCitera
blum
 blum

Jag har också börjat få finnar, använder nån krämgrejs från apoteket mot det men den funkar inte så bra. Jag har dock bara några små här och där som är ganska lätta att sminka över, så skitsamma för min del.

Stress tror jag med att det är..


   
SvaraCitera

emery:

Okej men jag tror inte det är så allvarligt. :/ Är bara småfinnar. Och bara i pannan (heter det i, eller PÅ pannan?). Men blir det värre så aa. Men det tror jag inte. 0.o

Hoppas inte det. Men det är ändå bra att tvätta kväll och morgon och du inte redan gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Stress tror jag med att det är..

Ja det måste vara det. Eller det skulle stämma iaf för min del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Hoppas inte det. Men det är ändå bra att tvätta kväll och morgon och du inte redan gör.

Nää aldrig gjort.. sover med smink också. Aldrig haft hudproblem. Men antar att jag får börja göra det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

v. tycks om min nya frisir? 😛 säg ärligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genius GZA:

bild

Haha åh vad fult, nä sådär ser det inte ut tack och lov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Vem fan bryr sig om finnar??[confused]


   
SvaraCitera