Aviseringar
Rensa alla

finnar


Ämnesstartare

kan någon hjälpa mig hur man kan få bort finner


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå till doktorn. Du kommer få börja med att använda benzoylperoxid i kombination med något annat (dalacin, differin, el. dyl.). Efter du har försökt med det i tre månader så får du (för hoppningsvis) piller. Har du försökt med piller i ett år och fortfarande har svårt acne kan du bli remitterad till en dermatolog och denne kan skriva ut isoterin (roacctuane) till dig. Isoterin tar bort acnen för i princip alla som äter den, men har jobbiga biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

carlssonemil:

kan någon hjälpa mig hur man kan få bort finner

Har du acne? Isådanafall vet nog Hampie mer om det än jag.

Bara vanliga finnar då och då?
Det hör till tonåren, men man kan minska antalet genom att tvätta ansiktet varsamt varje dag, låta bli att ha smutsiga händer i ansiktet (alltså inte gno i fejset utan att tvätta sig först), dricka mycket vatten, vara försiktig när man äter oljiga maträtter (tex chips).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. Mot en bastant, 200 kg Finne finns det bara ett säkert sätt; Skaffa dig en Björn!
(Alternativt en ovanligt stark hund om Finnen är segare än vanligt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till skolsyster, hon kan skriva ut typ Duac åt dig. Eller det som verkar bäst fö rdig.


   
SvaraCitera

kallprat:

vara försiktig när man äter oljiga maträtter (tex chips).

men oljor är bra. (bra oljor då) smörj in ditt ansikte när du tvättat det med olivolja och låt huden absorbera det och torka sedan bort överflödet. huden blir len och fin och tillverkar inte lika mycket fett själv för att motverka torrhet = mindre finnar [y]


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

men oljor är bra. (bra oljor då) smörj in ditt ansikte när du tvättat det med olivolja och låt huden absorbera det och torka sedan bort överflödet. huden blir len och fin och tillverkar inte lika mycket fett själv för att motverka torrhet = mindre finnar [y]

låter ju bra:)


   
SvaraCitera

olivolja kan inte tränga in i huden då den har för stora beståndsdelar


   
SvaraCitera

om du har riktigt sånnadär djupa finnar som aldrig ritkigt blir mogna att klämma men som ändå aldrig försvinner skulle jag nog råda dej att gå till en läkare, det gjorde jag och nu har jag inte en finne kvar : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ta och testa Neutrogena Visibly clear, det funkar rätt bra för mig.


   
SvaraCitera

B5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera