Aviseringar
Rensa alla

Finnar


Ämnesstartare

Tja!
Jag har problem med finnar, jag har alltid käkat mycket godis i mitt liv..
Och av godis eller av allt sött får man ju finnar.. Så nu har jag minskat ner på alla sötsaker nå sjukt mycket, kämpat som fan 😛
Endå får jag finnar, jag använder 2st smörjmedel från apoteket aco heter dom, tar varje morgon och varje kväll en som tar bort finnar o en som är återfuktande för hudet.. Grejjer är att jag får fortfarande finnar de har minskat på bröstet och ryggen har jag knappt inga längre, men i ansiktet har jag mer, jag fattar inte jag smörjer ju inte mig i ansiktet inte på ryggen :S Jag äter vitamintabletter varje dag oxå, sen försökte jag äta mycket frukt och grönsaker.. Och äter knappt donken längre..
Så ja fattar inte för ibland har jag knappt några finnar alls, som syns.. sen helt plötsligt har jag hur mkt som helst i pannan och på kinderna, även fast ja kanske bara käkat nyttigt i 2-3 veckor:S
Så jävla less på skiten ja lägger ner så mkt tid på att hålla fejjset rent men endå så får jag finnar..[n]


   
Citera

life sucks för vissa


   
SvaraCitera

kläm bort dom ba


   
SvaraCitera

Du kanske tvättar för mycket och således torkar ut huden. Är din hy uttorkad producerar den ännu mer fett för att återfukta sig själv, vilket ger dig mer finnar.

Försök tvätta lite mer sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Du kanske tvättar för mycket och således torkar ut huden. Är din hy uttorkad producerar den ännu mer fett för att återfukta sig själv, vilket ger dig mer finnar.

Japp jag har läst de där.. De va nått med talg oxå.. Men morgon och kväll är inte för ofta =)
Asså den andra smörjan ja tar ska vara för återfuktning, men när jag har på den känns de bara som min hud blir torrare [shake]


   
SvaraCitera

sök läkare om du stör dig för mkt, typ skolsyster lr nåt.


   
SvaraCitera

Rasistjävel


   
SvaraCitera

Men snacka med apoteket elr läkarn ist.


   
SvaraCitera

robin15:

Men morgon och kväll är inte för ofta =)

Kan det mycket väl vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men de är ju rekomenderat VARJE morgon och kväll..
Spelar ju iofs ingen roll eftersom att den där "återfuktande" torkar ut min hud :S


   
SvaraCitera

Ät inte sötsaker överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

Ät inte sötsaker överhuvudtaget.

Nej jag vet men de är sjukt svårt, men jag har ju minskat sjukt mkt, jag kanske äter 5 bitar godis på helgen, sen kan de bli nån i veckan..
men de är så liten mängd, jag tror de är att jag dricker för mycket cola, de är sjukt mycket socker i, men de är fan omöjligt att sluta med, ja har minskat på de men sluta går fan inte 😛
Sen lixom ja vill ju äta lite onyttigt så jag får lite hull på kroppen..
Men ja kan ju inte äta nått sött eller fett för då får jag finnar :S


   
SvaraCitera

Jag har sen jag var 12 år ätit jättemycket sötsaker. Överdrivet mycket. Det har ändå inte synts på min kropp.
I oktober lyckades jag hålla mig borta från sötsaker i två veckor (resultat: mindre porer). Efter det har jag ätit mycket igen, men för kanske fyra dagar sen bestämda jag mig för att sluta och jag hoppas att det håller i sig.
Dem två första dagarna var hemska, nu är jag inte så sugen längre. Du borde försöka. 😀


   
SvaraCitera
sincan

Finnar är jobbiga, speciellt när de inte kan svenska!


   
SvaraCitera

robin15:

Okej men de är ju rekomenderat VARJE morgon och kväll..

Att det rekommenderas innebär väl ändå inte att det automatiskt är det ultimata för dig och din hy? Det skadar ju knappast att försöka.

Jag har sedan jag slutade använda hudvårdsprodukter helt fått betydligt mycket bättre hy.


   
SvaraCitera