Aviseringar
Rensa alla

Finnar


Ämnesstartare

Gå till hudläkaren och be denne skriva ut Duac till dig.
Sedan går du till bodyshop, köper en fet jävla kräm & applicerar efter varje rengöring [y]


   
SvaraCitera

Men allt handlar inte om mat.
Visserligen är det en del av problemet - men sötsaker kan man unna sig i lagom mängd utan att det påverkar huden.
Annars är det hormonbaserat. Du måste prata med en läkare om det besvärar dig mycket. De har speciella krämer/tabletter.
Tänk på att inte börja smörja dig 10000 ggr om dagen med de krämerna eftersom de kan göra tvärtom - täppa till pormaskarna, vilket resulterar i mer finnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosapepsiburk:

Annars är det hormonbaserat. Du måste prata med en läkare om det besvärar dig mycket. De har speciella krämer/tabletter.
Tänk på att inte börja smörja dig 10000 ggr om dagen med de krämerna eftersom de kan göra tvärtom - täppa till pormaskarna, vilket resulterar i mer finnar.

Jag anser att jag käkar en lagom mängd sötsaker, ja käkar max en kexchoklad i veckan eller typ en påse ahlgrens bilar.. Sen på helgen kanske 10 bitar av lösviktsgodis max..
Och jag käkar c vitamin tabletter, mycket banan och mandariner, morötter majs lite allt möjligt.
Äter knappt nån skräpmat längre, utom om man är skit hungrig när man slutat skolan så kanske man smäller i sig en pizza, men de är max 1 gång i veckan..
Jag smörjer in mig morgon och kväll, inge mer. Men jag blir torr av den där "återfuktande" krämen [tard]..
Vad för läkare ska man prata med då? Jag frågade dom på apoteket vad jag skulle ha och en tjej där sa att jag skulle köpa 2 olika. Men dom har ja kört med en månad nu och verkar inte hjälpa så himla mycket, visst hade säkert vart värre utan, men ser inga stora förändringar, kan lika bra ta vanligt ljummet vatten ju..[chocked]
Asså jag har inte jätte mycket finnar men några på pannan sen på kinden..
Känner mig ofräch som fan när de är massa på kinden, ser ju ut som man inte vårdar huden för 5 öre.. Fast ja tar han om den som fan.. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin15:

Jag anser att jag käkar en lagom mängd sötsaker, ja käkar max en kexchoklad i veckan eller typ en påse ahlgrens bilar.. Sen på helgen kanske 10 bitar av lösviktsgodis max..

Beror inte på vad du äter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvilling:

Gå till hudläkaren och be denne skriva ut Duac till dig.
Sedan går du till bodyshop, köper en fet jävla kräm & applicerar efter varje rengöring

Vad är duac? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin15:

Vad är duac? 🙂

Ett skitbra acnemedel som faktiskt FUNKAR 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte nått funkar..
Asså ja e så jävla less!! nu har ja fått massor me finnar igen.. Jag e fan missbildad, jävla horliv. Sliter som ett djur för att få bort dom men så får jag bara mer..


   
SvaraCitera

robin15:

Tror inte nått funkar..
Asså ja e så jävla less!! nu har ja fått massor me finnar igen.. Jag e fan missbildad, jävla horliv. Sliter som ett djur för att få bort dom men så får jag bara mer..

Be om remiss till hudläkare, få roaccutan.


   
SvaraCitera

Istäcke:

Ät inte sötsaker överhuvudtaget.

lite av en myt.

Brk g:

roaccutan.

de där biverkningarna är inte att leka med verkar det som


   
SvaraCitera

Jag får porer av sötsaker. I alla fall av choklad och chips. Förut fick jag finnar av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En myt att man får finnar av choklad, i alla fall. Och du, kan du ta och lära dig om radbyte?

Ring vårdcentralen så får du hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin15:

Tror inte nått funkar..
Asså ja e så jävla less!! nu har ja fått massor me finnar igen.. Jag e fan missbildad, jävla horliv. Sliter som ett djur för att få bort dom men så får jag bara mer..

My god, jag har rekommenderat Duac till många, och det har hjälpt.
Men visst, sitt där du i ditt "slit" och tröstät.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvilling:

My god, jag har rekommenderat Duac till många, och det har hjälpt.

Har bara använt Duac några veckor, men jag kan lätt säga att jag märkt skillnad. Det hjälper, så använt det istället för att smeta på massa jävla krämer fram och tillbaks. Tar bara tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FFFFFUUUUUUUUUUUU [mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Tvilling:

My god, jag har rekommenderat Duac till många, och det har hjälpt.

en doktor minsann [crazy]


   
SvaraCitera