Aviseringar
Rensa alla

Finnar i hela pannan på tre veckor..


Ämnesstartare

Jag har alltid haft jättefin hy och aldrig haft problem med finnar,.. fram tills nu..
På ungefär tre veckor har jag fått hur mycket finnar som helst i pannan och jag känner mig så jävla äcklig, min hy är jättefet och det blir bara mer och mer också och jag är jätterädd för att jag ska få i hela ansiktet och få acne 🙁
Jag tvättar mig bara morgon och kväll i ansiktet för jag har hört att man inte ska göra mer för huden producerar bara mer fett då.
Jag vågar inte heller ta någon ansiktskräm eller tvål i ansiktet för jag vet inte om de gör så det bara blir värre eller inte så jag använder bara varmt vatten.

Vad ska jag göra ?:(
Vet ni någon bra tvål eller ansiktskräm som är bra för finnar?


   
Citera
Ämnesetiketter

Clearasil.


   
SvaraCitera

Vitamin B5.


   
SvaraCitera

Livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vitamin B5.

Finns det något speciellt som är rikt på vitamin B5? 🙂


   
SvaraCitera

dunderklumpen:

Finns det något speciellt som är rikt på vitamin B5? 🙂

Inte den mängd du behöver.

http://www.vitaminb5.se/

Bläddra ner till slutet, där kan du välja mellan pulverform, kapslar eller i flytande form. Jag testade kapslarna, de fungerade på mig, i alla fall.

Du tar 21 st per dag, 7 st fördelat på tre tillfällen. Kan tyckas mycket, vilket det iofs är, men inget farligt i sig. Jag fick inga biverkningar, vissa får dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dunderklumpen:

Vad ska jag göra ?:(

Hade några enstaka få i pannan förut men jag förstår hur du känner, man tror att det är tre gånger värre än vad det faktiskt är.
Jag testade iaf att pressa en citron varje kväll i en skål, sedan hade jag ner salt i skålen och använde mig utav en bomull som jag doppade i skålen och la det över hela mitt ansikte.
Gick sedan och la mig, morgonen därpå sköljde jag av allt och hade då babylen hy!

Man ska egentligen ha det i en helmånad men jag orkade inte stå och pressa en citron varje kväll så jag testade bara i tre dagar.

Men ifall du skall testa detta MÅSTE du ha i salt annars kommer det svida som in i helvete för jag testade även att bara ha i salt, klarade inte ens en kvart innan jag var tvungen att skölja bort det för att det sved så extremt mycket.

Har hört att salt dödar bakterier och att citron bleker så det är nog därför det funkar.


   
SvaraCitera

Camomille (stavning?) lugnar hyn. Funkar jätte bra på mig.


   
SvaraCitera

köp någon ansiktstvål eller gel på apoteket


   
SvaraCitera

Gå till apoteket och be om rådgivning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska du göra något åt det?
Gratis smör ju!


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Gratis smör ju!

ryser [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut i solen. [crazy]


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Gratis smör ju!

[cry]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Gå ut i solen. [crazy]

Mäh, tänk om de ente är så mkt sol där hon bor dåe?


   
SvaraCitera