Aviseringar
Rensa alla

Finnmedel!


Ämnesstartare

Har aldrig haft problem med finnar innan, men har nu fått stora problem med finnar, antagligen stressrelaterade sådana, och behöver nu ett bra medel mot de. Någon som har använt ett medel som de kan rekomendera? 🙂


   
Citera

Basiron ska vara bra


   
SvaraCitera

Hormonellt troligtvis. Tror inte så mkt kommer hjälpa, kanske starkare medel som

isola:

Basiron

eller stioxyl. Finns dock risk för att det behövs något receptbelagt och tror inte läkare är så snälla på att ge ut sådant om man inte har mycket svåra problem.

Fast jag vet iofs inte så mkt [cute]


   
SvaraCitera

Cruize:

Har aldrig haft problem med finnar innan, men har nu fått stora problem med finnar, antagligen stressrelaterade sådana.

Råd från mig som är emot medel och piller:
För det första - sluta stressa! Sen är det bra om du är ute ofta och promenerar eller cyklar, samt dricker vatten. Märker att jag alltid får en finne eller två när jag låter bli den dagliga dosen av vatten och luft.
Låt kroppen och huden ta hand om dina finnar, låt de läka av sig själv!


   
SvaraCitera

Basiron och Clearasil.


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

eller stioxyl. Finns dock risk för att det behövs något receptbelagt och tror inte läkare är så snälla på att ge ut sådant om man inte har mycket svåra problem.

Fast både basiron och stioxyl är ju receptfritt, så det kan man ju testa först. [cute][cute]


   
SvaraCitera

isola:

Fast både basiron och stioxyl är ju receptfritt, så det kan man ju testa först.

Det är så dåligt mot huden ju [sad] har för mig att stioxyl torkar ut huden så man flagnar om man ömsade skinn eller något [sad][sad].

Kör själv på en mycket mild tvål, fuktcreme och scrub/lermask combo. Inget parfymerat eller liknande [no-no]. Fungerar awesum, har fin hy nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Tack för hjälpen! 🙂
Inte lätt att sluta stressa när skolan är som den är pch läxorna så många 🙁 Svårt att hinna med att ta det lugnt. För övrigt är jag redan ute och går så ofta jag hinner och dricker så mkt vatten jag kan.. [y]


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Det är så dåligt mot huden ju [sad] har för mig att stioxyl torkar ut huden så man flagnar om man ömsade skinn eller något [sad][sad].

Jo, lite. Men man ska ju bara ta det på finnarna.
Ur det avseendet så är nog basiron bättre.


   
SvaraCitera

sluta stressa om du tror att det är stressrelaterat


   
SvaraCitera