Aviseringar
Rensa alla

finns det andar/spöken? osäker just nu


Ämnesstartare

Hej jag gjorde dethär kontot mest för att jag har en viktig fråga o behöber något bra svar av någon som verkligen vet. Jag har många gånger märkt konstiga saker som hänt men har aldrig trott på spöken eller andar eller vafan men nu är det något som hänt som får mig att undra. En kille jag känner dog en som står mig ganska nära jag har alltid gillat honom o han betyder mycket för mig iaf så blev han mördad. Ihjälskjuten o 3 skott fick han i magen o det har lixom slitit sönder hans föräldrar o alla som gillar honom. Min kompis drömde om honom o hon sa att först va allt vanligt i drömmen o han var där o allt sen plötsligt var dom ensamma i ett rum o han blev plötsligt en liten pojke den lilla killen han likna när han va i den åldern o då visste hon att han var död o va glad att se honom o då visste hon att han var död därför va hon glad att se honom o då skulle hon krama honom hon gick lixom frammåt o då ryckte han undan o la handen på sin mage där han blev skjuten o va jätte allvarlig o upprepade typ ni måste döda mammas demoner.

först när hon bäretta tänkte jag ähh men sen när jag tänkt mer på det så skrämmer det mig tänk om det verkligen va han på riktigt o han försökte säga något om han ville något? Sökt på olika saker o fått fram olika historier där en mamma bärettar om hennes lilla son som dog o att hon skulle få en ny son några år efter o då ville hon ge honom samma namn o då drömde hon om honom då han hoppade på sängen o sa typ jag o bara jag heter o så sa han hans namn o så upprepa han det

o om någon annan som drömde om att hennes son sa typ komigen jag vill att du ska komma hit mamma o om en tjej där hennes pappa dog o hon drömde om honom o han sa typ ta hand om dig o familjen o sånt o då hade hon sagt stanna här o då sa han ok men jag har inte så mycket tid på mig. 

asså kan alla om människorna bara inbillat sig eller vart tar dom döda vägen? Alla som någonsin levt före oss har dom bara försvunnit o slutat existera ända tills den dagen gud bästemmer sig för att "provet" är över asså som jag sa är jag sa jag har alltid förnekat spöken o skit man inte kan se men jag vet inte längre vill försöka kontakta honom med en såntdär brädspel ni vet den dumma leken man brukade leka o skoja om o flytta på glaset med flit för att skrämma dom andra. Har någon försökt spela det på riktigt asså vara helt allvarlig o verkligen vilja ha svar? Sen vad tror ni min kompis dröm handlade om? Vad mena han om det nu va hans själ som pratade i drömmen? Har någon vart med om någon annans död o konstiga saker hänt? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nähä


   
SvaraCitera

Nej. verken spöken eller gud finns. När man dör så är man död, borta, försvunnen och kan omöjligt få kontakt med människor igen.


   
SvaraCitera

adaq:
Nej. verken spöken eller gud finns. När man dör så är man död, borta, försvunnen och kan omöjligt få kontakt med människor igen.

Hur kan du veta säkert? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur kan du veta säkert? 

Jag är einstein, jag vet allt


   
SvaraCitera

adaq:

Jag är einstein, jag vet allt

einsten är ju också död.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur kan du veta säkert? 

Han vet inte, men en del människor som inte kan förstå att det finns saker som man helt inte kan förklara så säger de att det inte finns även om de inte vet helt säkert.


   
SvaraCitera

MarcusKing: saker som man helt inte kan förklara

Man kan fortfarande dra slutsatser av det vi vet om världen (framför allt hjärnan) och använda sannolikhetskalkyler för att sålla bort orimliga alternativ. "Jag kan inte förklara detta, därav något övernaturligt" är ett enastående ignorant tänk, åtminstone om man samtidigt struntar i all den vetenskap som finns tillgänglig att bygga kunskap på.


   
SvaraCitera

Ja, Ghost Adventures har fan övertygat mig..


   
SvaraCitera

Tror inte, men vet inte

ingen vet, tror jag


   
SvaraCitera

Ja, i våra huvuden. 


   
SvaraCitera
Lounge

Ja det finns det. Fattar inte att folk inte är mer övertygade. Eller så är det bara jag själv/min släkt som är väldigt andejagad.


   
SvaraCitera
Draug

Livet efter döden existerar. När vår kropp dör lever själen vidare i en annan energiform. Råder dig till att inte spela anden i glaset/ouija-bräda. Du kan aldrig vara säker på om de andar du släpper in och får kontakt med är välsinnade sådana. Det kan leda till  obehagliga och oförutsedda problem. Då är det bättre och bra mycket  säkrare att tala med ett skickligt medium istället.


   
SvaraCitera
Draug

Zodd: Ghost Adventures

Intressant serie det där! sett alla avsnitt lr?


   
SvaraCitera