Aviseringar
Rensa alla

Finns det liv i rymden?


Ämnesstartare

Man har ju redan hittat ett antal planeter med liknande förhållanden som Jorden, de ligger bara grymt långt borta. Med tanke på hur extremt liten del Jorden är av hela universum så vore det idiotiskt att tro att allt liv finns just på det här lilla sandkornet som vi råkar leva på. Klart att det finns liv på andra planeter. Det är nästan statistiskt och matematiskt omöjligt att det inte skulle kunna vara så.


   
SvaraCitera

Uppenbarligen [confused]


   
SvaraCitera

a tror jag
finns atomer? isf bör liv finnas


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Jo och som sagt oddsen att de skulle hamna just här av hela universum och komma just nu är så skrattretande liten att det är ingen idé att ens fundera på det.

Sådär kan man ju inte säga... Du skulle ju tyckt likadant oavsett om vi levde på här, på Pluto eller i Andromegalaxen.

Ja, det finns liv på andra planeter. Det är självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frågans struktur utesluter inte att man kan räkna livet på jorden så, ja det finns det


   
SvaraCitera

qwertyuiop:

frågans struktur utesluter inte att man kan räkna livet på jorden så, ja det finns det

Palla...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

Ja, det finns liv på andra planeter. Det är självklart.

Ja det är jag också övertygad om, dock är tanken att rymdvarelser skulle ha varit här under människans ålder eller att de kommer att komma inom en snar framtid besarr.

Universum är alldeles för stort för att detta skulle inträffa.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja det är jag också övertygad om, dock är tanken att rymdvarelser skulle ha varit här under människans ålder eller att de kommer att komma inom en snar framtid besarr.

Universum är alldeles för stort för att detta skulle inträffa.

Ledsen, läste ditt förra inlägg fel. Jag trodde du menade att chansen att VI skulle vara just här var obefintlig. Du menade tydligen att det var chansen att DE skulle komma hit som var obefintlig.


   
SvaraCitera

Nej men bakom rymden troligtvis. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

Du menade tydligen att det var chansen att DE skulle komma hit som var obefintlig.

Ja precis.

Även att vi skulle komma till dom är praktiskt taget omöjligt.

http://www.cracked.com/article_18547_6-reasons-space-travel-will-always-suck.htm...


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja precis.

Även att vi skulle komma till dom är praktiskt taget omöjligt.

http://www.cracked.com/article_18547_6-reasons-space-travel-will-always-suck.htm...


Den artikeln var intressant. Men den utesluter också lite snabbheten av utvecklingen. Jag säger inte att det kommer gå snabbt att komma längre ut i rymden, men jag menar, det kanske går att uppfunna ett sätt att skapa gravitation, osv.
Jag såg ett tv program om något som kallades "claytoms" (kan inte hitta något på nätet om det, dock, kanske bara var jag som fantiserade :P) som var ungefär som atomer men som man i framtiden hoppas på att kunna programmera att skapa föremål (t.ex. en en banan, eller en soffa). Inte riktigt ur tomma intet som i Star Trek, men ett steg på väg.

Det enda hindret jag ser är egentligen relativitetsteorin, men den har man ju inte helt och hållet bevisat, heller.

OBS! Detta är bara mina tankar, jag är inte naturvetenskapligt lagd som jag sagt i någon annan tråd, jag kan vara helt borta på flera punkter.


   
SvaraCitera

Världen är oändlig sägs det... vi finns i denna "oändlighet" då lär det finnas liv på en oändlig resa bortom oss.

Ja det tror jag.

Bevis? Näej initiation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

OBS! Detta är bara mina tankar, jag är inte naturvetenskapligt lagd som jag sagt i någon annan tråd, jag kan vara helt borta på flera punkter.

Jo jag med. Men även fall allt det här skulle gå.
- Skapa gravitation.
- Kunna resa i ljusets hastighet osv

Så är ändå universum så otroligt stort.

Som de tar upp här, det tar 8 min för ljuset att komma från solen, till jorden vilket är sjukt långt avstånd, dock är det så ypperligt kort jämfört med universums storlek.

Och det är detta som är det främsta problemet - hur otroligt långt det är till allting.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Nog för att det är jävligt stort, men chansen att liv uppkommer är också jävligt liten.

Vad får dig att tro att chansen är väldigt liten? Grundämnen finns överallt. Liv behöver inte syre för att överleva. Liv behöver inte vara kolbaserat. Varför skulle det inte finnas lite här och var?


   
SvaraCitera

[tard]Detta är meningslöst klart de finns liv på andra planeter!


   
SvaraCitera