Aviseringar
Rensa alla

Finns det någon ätstörning som är motsatsen mot anorexia?


Ämnesstartare

Pro-Ana, Anorektikter hör vi talas om dagligen..

Men, finns det dom som har ätstörningen, vill äta så mycket som det bara går.
Och bli så feta som det går?

Dom som tycker dom är anorexi-smala om dom väger 150 kilo?
Isåfall, finns det något namn på detta?
Finns det någon pro-ana-motsvarighet till detta. Vad kallas det då? OBS: vill inte ah material till det,vill veta vad de kallas!


   
Citera

Aldrig hört talas om det iaf.


   
SvaraCitera
HELL0

megarexia? nåt sånt?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigarexia eller Megarexia.... Googlar!


   
SvaraCitera

jag vet däremot att det finns en sjukdom som heter tanorexia, det är typ folk som tror att dom är bleka så dom måste sola hela tiden. läste det nånstans. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men alltså. INTE muskler.. Ren fethet, ren övervikt,som sätter sig på magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Beviset:

Äh men så farlig är hon väl inte.
Hon är gullig, tycker hon har en fin kropp. Förstår inte varför alla ska vara smala som stickor.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

vill veta vad de kallas!

Alltså jag har hört talas om det men kan verkligen inte minnas nu, men kommer jag på det hör jag av mig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Mumble:

Brukar kallas "reversed anorexia".

Personer som inte tycker att de har tillräckligt med fett!, inte muskler...var det frågan om


   
SvaraCitera

svartarosen:

Personer som inte tycker att de har tillräckligt med fett!, inte muskler...var det frågan om

Jag svarade på frågan om vad motsatsen till anorexia heter. Sen om hon menar något annat så.


   
SvaraCitera

Mumble:

Jag svarade på frågan om vad motsatsen till anorexia heter. Sen om hon menar något annat så.

Fast anorextiker tycker väl att de är för feta, inte att de har för mycket muskler nödvändigtvis...


   
SvaraCitera

svartarosen:

Fast anorextiker tycker väl att de är för feta, inte att de har för mycket muskler nödvändigtvis...

Ganska säker på att dom inte vill ha något av det.


   
SvaraCitera

bullimi


   
SvaraCitera

kråkan90:

bullimi

Bulimia är inte motsatsen till anorexia, bulimiker är sällan feta eftersom de kräks så himla mycket. Bulimiker går upp i vikt när de slutar kräkas då de inte kan dra ner på det matintag de tidigare haft under bulimin eftersom de gjorde sig av med maten ändå då... Bulimiker har oftast en anorektisk syn på kroppen och dessa sjukdomar går hand i hand- en anorektiker som tvångsmässigt kräks flera gånger i veckan är alltså både anorektiker OCH bulimiker samtidigt enligt DSM-IV.


   
SvaraCitera