Aviseringar
Rensa alla

finns det någon mer?


Ämnesstartare

Är jag ensam om att känna mig totalt jävla ensam och vilsen, i mig själv och i världen, trots att jag har vänner, partner och familj omkring mig?

Vad kan jag göra åt det? och då menar jag mer än att prata om det, med människor i min närhet + psykolog? 


   
Citera

Vet inte. Pröva livet utan allt det du har för ett tag. Det brukar sägas att man inte vet vad det man har betyder fören de gått förlorat.


   
SvaraCitera

du behöver jesus i ditt liv.


   
SvaraCitera
reben

glöm inte sova o äta


   
SvaraCitera

du anar inte hur många som känner precis som du. men några tips är: ta hand om dig själv, meditera och så. försök bryta onda cirklar och dåliga vanor, var ärlig mot själv och andra. det kan låta märkligt men det är bara dina tankar som skapar en falsk känsla av ensamhet, och det är där meditation kommer in.


   
SvaraCitera

den_fete:
du behöver jesus i ditt liv.


   
SvaraCitera

drömmaren: Är jag ensam om att känna mig totalt jävla ensam och vilsen, i mig själv och i världen, trots att jag har vänner, partner och familj omkring mig?

Känner precis likadant.


   
SvaraCitera

drömmaren: Är jag ensam om att känna mig totalt jävla ensam och vilsen, i mig själv och i världen, trots att jag har vänner, partner och familj omkring mig?

Du är inte ensam.


   
SvaraCitera

Försök hitta dig själv, lär känna dig själv.


   
SvaraCitera
seasaw

lägg upp den här låten på fejjan

och invänta responsen


   
SvaraCitera

När man känner sig ensam så spelar det ingen roll hur många det är omkring en, man måste börja fokusera på sig själv. Som folk ovan mig har skrivit, spendera tid med dig själv så blir det bättre.


   
SvaraCitera

Nej det är inte konstigt. Jag är vilsen och vet inte ens vem jag e men sånt får man ju inte yttra sig om som snubbe, då äre fjollstämpel direkt...


   
SvaraCitera

Om du är ensam om att känna dig ensam? paradoxalt värre

Försök tänk igenom varför du känner dig ensam, att ha människor nära innebär inte att de känner dig eller förstår dig trots att det tycks vara givet numer i de flesta sammanhang. Stänger du själv ute folk och bygger en liten mur för att skydda dig själv mot att bli övergiven eller tappa kontrollen över relationer?


   
SvaraCitera

Om man förlitar sig på sin omgivning och de inte går fullt ut i att hjälpa en så kan man väl känna sig ensam oavsett hur mycket folk som omringar. Man kan alltså inte förlita sig på dessa relationer om allt brister, svårt att finna sådanna människor som faktiskt bryr sig, speciellt om man aldrig fått den responsen från föräldrar.


   
SvaraCitera

FruLiten:
Försök hitta dig själv, lär känna dig själv.

bästa som sagts i denna tråd.


   
SvaraCitera