Aviseringar
Rensa alla

finns det någon som cyklat sig ner i vikt?(blivit smalare)


PallarInte:

självförtroende med denhära kroppen? nej det kommer jag aldrig att få. jag föröker att acceptera mig mer och mer men går inte så bra

Lovar att du ser jättefin ut<3 Men mer kurvor skadar aldrig![wink]


   
SvaraCitera

aa en gång när jag cyklade så blev jag påkörd av en bil och förlorade ena benet, då gick jag ner lite i vikt[smile]


   
SvaraCitera

eller om det var det andra benet, jag kommer inte riktigt ihåg[confused]


   
SvaraCitera

Ta det lugnt, stressa inte precis som de andra säger. Låt din kropp gå ner i vikt i sin egen takt, hetsa inte fram det för då kommer du gå upp lika snabbt igen sen. Men att cykla 40 min om dagen kommer absolut ge resultat! Tänk bara på att käka ordentligt och rätt, bara.


   
SvaraCitera

PallarInte:

självförtroende med denhära kroppen? nej det kommer jag aldrig att få. jag föröker att acceptera mig mer och mer men går inte så bra.

du ska inte gå ner i vikt för att få självförtroende. Ofta leder sådana tankar till ätstörningar såsom anorexia. Du är ju du oavsett hur många kilo du väger! Jag är 100% säker på att dina vänner inte dissar dig pga vikten, utan om någon dissar dig är det du själv. Kliv ur baksätet på din livsbil och hoppa fram till förarsätet. Du är den enda som kan ändra dig själv, både fysiskt och psykiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Ta det lugnt, stressa inte precis som de andra säger. Låt din kropp gå ner i vikt i sin egen takt, hetsa inte fram det för då kommer du gå upp lika snabbt igen sen. Men att cykla 40 min om dagen kommer absolut ge resultat! Tänk bara på att käka ordentligt och rätt, bara.

jajo :).
Okej låter bra det! ;D
tack för att du skrev!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du ska inte gå ner i vikt för att få självförtroende. Ofta leder sådana tankar till ätstörningar såsom anorexia. Du är ju du oavsett hur många kilo du väger! Jag är 100% säker på att dina vänner inte dissar dig pga vikten, utan om någon dissar dig är det du själv.

Postorderhoran:

Kliv ur baksätet på din livsbil och hoppa fram till förarsätet. Du är den enda som kan ändra dig själv, både fysiskt och psykiskt.

Nej men jag vill gå ner för att jag själv ska kunna må bra, för jag mår inte bra nu och har inte gjort det på flera år..
Ajo..


   
SvaraCitera

PallarInte:

Nej men jag vill gå ner för att jag själv ska kunna må bra, för jag mår inte bra nu och har inte gjort det på flera år..

Att tappa i vikt ändrar inte sättet man tänker på
just sayin.


   
SvaraCitera

alltså ALLTING du gör som är aktivt förbränner, vill understyrka vardagsmotionens förtjänst. om du cyklar 40 min varje dag och håller bra kost kommer du med stor sannolikhet gå ner.

jag tänker allt som träning numer.. kratta, sopa, handla, städa


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Att tappa i vikt ändrar inte sättet man tänker på
just sayin.

Fast jo. Om man trivs i sin kropp, så stärks självkänslan och i och med att man lyckas gå ner i vikt stärks även självförtroendet. Sådant ändrar mycket! Men jag tror jag förstår vad du menar, och visst - ens "personlighet" förändras kanske inte. Men tror inte det är det hon vill förändra heller.


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Men jag tror jag förstår vad du menar

ja + kände att jag gick för långt så backar ut nu.
Tyvärr har de erfarenheter jag haft av "deppbantning" dvs "om jag blir smal blir jag lycklig" slutat i div. hälsoproblem åt andra hållet. Blir rädd när folk vill aktivt tappa vikt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Postorderhoran: Att tappa i vikt ändrar inte sättet man tänker på
just sayin.

Zymbaline:

Fast jo. Om man trivs i sin kropp, så stärks självkänslan och i och med att man lyckas gå ner i vikt stärks även självförtroendet. Sådant ändrar mycket! Men jag tror jag förstår vad du menar, och visst - ens "personlighet" förändras kanske inte. Men tror inte det är det hon vill förändra heller.

Precis, jag har gått ner förut men jag gick upp rätt snabbt för jag svälte mig själv därför gick jag ner och jag mådde bra över hur jag såg ut då, alltså jag mådde inte bra av att göra som jag gjorde med mig själv, men jag mådde bra över att gå ner och se förändringarna. kanske folk kommer klanka ner och säga en massa saker om det nu, men ja det var för några år sedan och då visste man ju inte mycket!

Min vikt och storlek har gjort att från 8,9 och nu på gymnasiet har det gått jätte dåligt för mig i skolan, bara för att jag tänker att "åh alla kollar på mig, undra vad dom tänker? ett stort fetto står och pratar" därför är jag typ aldrig med på idrotten faast att ja skulle vilja det men kan bara inte, och jag kan heller inte stå och prata inför folk.. Det är så otroligt jobbigt för det sänker ju mina betyg. Därför tror jag att det skulle hjälpa mig att gå ner i vikt och skulle då kunna acceptera mig själv.


   
SvaraCitera