Aviseringar
Rensa alla

Finns det någon som har opererat bort "bitch tits" här?


Ämnesstartare

Om jag hade ett jobb eller någon form av fast inkomst som gör dt möjligt hade jag tagit kontakt med ngn privatklinik och payat sådär 30k lr vad det kostar.

Allmänvården verkar inte ta problemet på för stort allvar om man skall tro andra. 

Någon som har erfarenhet av detta här på UM?  


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Beror det på övervikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte bara börja träna lite så du kommer ner i viktklass och tränar upp bröstmusklerna så de blir mindre slappa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Beror det på övervikt?

nej

hormonpåverkan under puberteten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: nejhormonpåverkan under puberteten

Okej. Kan det bara fixas med operation? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:
Varför inte bara börja träna lite så du kommer ner i viktklass och tränar upp bröstmusklerna så de blir mindre slappa?

En kan ej träna bort förstorade bröstkörtlar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej. Kan det bara fixas med operation? 

Ja, i princip. I vissa fall kan det försvinna av sig själv när en lämnar puberteten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: En kan ej träna bort förstorade bröstkörtlar.

Tog bort mitt inlägg efter att jag såg ditt svar till Razor, ber om ursäkt för antagandet. Glad

Tror nog dock inte det är jättevanligt, men visst borde du kunna få det finansierat av staten om du gnäller lite hos en kurator? Finns ju tjejer som får bröstförstoringar bekostade om det kan konstateras att de mår psykiskt dåligt av att de har små/stora bröst. Borde även kunna gälla män tycker jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Tog bort mitt inlägg efter att jag såg ditt svar till Razor, ber om ursäkt för antagandet. Glad

Tror nog dock inte det är jättevanligt, men visst borde du kunna få det finansierat av staten om du gnäller lite hos en kurator? Finns ju tjejer som får bröstförstoringar bekostade om det kan konstateras att de mår psykiskt dåligt av att de har små/stora bröst. Borde även kunna gälla män tycker jag. 

Jojo!

Men väntetiderna lär ju vara enorma.. Och har fördomar som säger att de på skönhetskliniker är duktigare att få till det snyggt eftersom att de arbetar efter en mer "estetisk" linje snarare än medicinsk etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Och har fördomar som säger att de på skönhetskliniker är duktigare att få till det snyggt eftersom att de arbetar efter en mer "estetisk" linje snarare än medicinsk etc.

Tror det snarare har att göra med hur stor säck med pengar de får. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Tror det snarare har att göra med hur stor säck med pengar de får. Galen

Det också, givetvis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Om jag hade ett jobb eller någon form av fast inkomst som gör dt möjligt hade jag tagit kontakt med ngn privatklinik och payat sådär 30k lr vad det kostar.

Testa med psykolog o se om du inte kan få remiss. Känner en som gick ner ganska mycket i vikt på ganska kort tid, vilket resulterade i massa överbliven hud som hängde som hon mådde dåligt av, pratade med psykolog, fick remiss om att operera bort, betalade inte en krona. Hade jävla tur med väntetiden också, skulle väntat typ åtta månader, men efter två fick hon plötsligt en tid pga att någon ställt in.

Det jag försöker säga är: Kolla om du inte kan få det gratis om du inte redan gjort det.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det jag försöker säga är: Kolla om du inte kan få det gratis om du inte redan gjort det.

Aa, ska kolla upp det! 

tack!


   
SvaraCitera
Turbo

Hur illa är det? Min polare hade mild gyno efter puberteten men han fick bort det med letrozole 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Finns ju tjejer som får bröstförstoringar bekostade om det kan konstateras att de mår psykiskt dåligt av att de har små/stora bröst.

finns det? som får förstorade alltså?
har bara hört om statligt finansierad bröstförminskning när en lider fysiskt av bröststorleken.


   
SvaraCitera