Aviseringar
Rensa alla

Finns det någon typ av tabletter som stoppar tillväxten?


Ämnesstartare

Behöver ett snabbt och enkelt svar på om det finns tabletter eller något som gör så att man inte blir längre. Helt enkelt stoppar tillväxten. Menar längd i kroppslängd och inget annat.


   
Citera
time
 time

Nej, tabletter finns inte. Man kan genomföra en operation som stannar tillväxten, men den påverkar inte din nuvarande längd, eller genomföra en operation som kortar ner benen (men det är plågsamt, smärtsamt, tar lång tid att läka, kräver mycket fysioterapi - det är gratis och smärtfritt att jobba på självkänslan istället!).

Hur lång är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Nej, tabletter finns inte. Man kan genomföra en operation som stannar tillväxten, men den påverkar inte dinarrow-10x10.png nuvarande längd, eller genomföra en operation som kortar ner benen (men det är plågsamt, smärtsamt, tar lång tid att läka, kräver mycket fysioterapi - det är gratis och smärtfritt att jobba på självkänslan istället!).

Hur lång är du?

Kille och ca 190 cm lång, eller är 1.90 direkt när jag vaknar ungefär mitt på dagen ca 188.


   
SvaraCitera
time
 time

tjooooo:

Kille och ca 190 cm lång, eller är 1.90 direkt när jag vaknar ungefär mitt på dagen ca 188.

Hur gammal är du? Hur långa är dina föräldrar?


   
SvaraCitera

Varför vill du bli kortare? Brudarna gillar långa pojkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Hur gammal är du? Hur långa är dina föräldrar?

Är 17 1/2, mamma 1.72 och pappa 1.98.

adaq:
Varför vill du bli kortare? Brudarna gillar långa pojkar

Jag är för lång.


   
SvaraCitera
time
 time

tjooooo:

Är 17 1/2, mamma 1.72 och pappa 1.98.
Jag är för lång.

Då har du ju förklaringen, dina föräldrar är långa. Det är inget som är medicinskt fel med dig på det sättet. I och med att du snart är 18 börjar du närma dig att vara fullvuxen - jag tror inte du kommer växa så väldigt mycket mer! 

1,90 är dessutom en fin längd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Då har du ju förklaringen, dina föräldrar är långa. Det är inget som är medicinskt fel med dig på det sättet. I ocharrow-10x10.png med att du snart är 18 börjar du närma dig att vara fullvuxen - jag tror inte du kommer växa så väldigt mycketarrow-10x10.png mer! 

1,90 är dessutom en fin längd. 

Jag tänker inte växa en cm till, jag är redan lång och behöver knappast bli längre. Är redan tillräckligt lång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen mer som vet? (bara för att försäkra sig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allvarligt någon som vet?


   
SvaraCitera

Nope sorry
långt är hett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Nope sorry
långt är hett

ja, men inte för långt...


   
SvaraCitera

Lugna ner dig, du är INTE för lång och behöver inte stoppa växten, kanske har du bara otur med att dina klasskompisar är korta, precis som att jag har otur med att alla i min klass är långa, ungefär mellan 165-190 cm (killar och tjejer) och som jag skrev i förra tråden, är jag ju ynka 155, med en mamma på 156.


   
SvaraCitera

Jag är 1.87cm lång Mina föräldrar är ca1.7 och ca1.8 och jag finner inte något problem med det, det borde du också göra.
Det är inget fel att vara 1.9 men det ser bara konstigt ut om du är väldigt lång och spinkig, det blir lite mycket slenderman över det hela då Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Jag är 1.87cm lång Mina föräldrar är ca1.7 och ca1.8 och jag finner inte något problemarrow-10x10.png med det, det borde du också göra.
Det är inget fel att vara 1.9 men det ser bara konstigt ut om du är väldigt lång och spinkig, det blir lite mycketarrow-10x10.png slenderman över det hela då Blink

Är rätt klen... typ 78 kg


   
SvaraCitera