Aviseringar
Rensa alla

Finns det något magiskt knep för att ta B-ackord på gitarr?


Ämnesstartare

Bm i synnerhet, hur skall det vara möjligt för en vanlig dödlig? Jag inser att mina fingrar är korta och stubbiga likt en dvärgs, kan man fuska på något vis?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Använd bara två fingrar. Jag brukar lägga pekfingret som barré och sedan använder jag bara ringfingret för att ta A:et, så att säga.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte om det låter bra i dina öron men jag gör såhär.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Bm

fuskackord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Bm i synnerhet, hur skall det vara möjligt för en vanlig dödlig?

barréackord är jävliga men det är bara att öva upp styrkan i handen så går det till slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

jag vet inte om det låter bra i dina öron men jag gör såhär.

fast det där är ett Bm7-11 (tror jag [shake]). det låter ju jättestökigt om man bara vill ha med ett vanligt Bm utan färgning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

fast det där är ett Bm7-11 (tror jag ). det låter ju jättestökigt om man bara vill ha med ett vanligt Bm utan färgning.

har ingen aning. beror nog på hur gitarren är stämd också. passar in i de låtar jag kan spela i alla fall[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

har ingen aning. beror nog på hur gitarren är stämd också. passar in i de låtar jag kan spela i alla fall[blush]

men spelar du bara på strängarna du håller ned? för i så fall är det ett vanligt Bm. men då blir det ju svårt om man inte plockar strängarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

men spelar du bara på strängarna du håller ned? för i så fall är det ett vanligt Bm. men då blir det ju svårt om man inte plockar strängarna.

ja det gör jag.


   
SvaraCitera

öva, öva, öva, finns nog inte så mycket annat o göra


   
SvaraCitera

Bm har ett jätteenkelt knep:

kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk.png


   
SvaraCitera