Aviseringar
Rensa alla

Finns det något sätt man kan bli laktosintolerant?


Ämnesstartare

Ja, jag undrar ifall man skulle kunna bli laktosintolerant på något sätt. Läste någonstans att man skulle kunna bli det på grund av någon slags maginfektion eller något. Att tarmslemhinnan kan bli påverkad då.

Jag blev diagnotiserad av att vara laktosintolerant för någon vecka sedan. Innan så fick jag alltid slemmiga avföring, magont, huvudvärk, hudproblem osv. Men jag börja undra om detta kan bero på den gången jag inte gick på toaletten en gång, jag spelade fotboll den gången.

Jag lät avföringen stanna i mig, jag kom hem och åt. Inget kom ut. Mått dåligt sedan dess. Folk säger att det kan bli tarmplack utav den kvarlämnande avföringen. Jag undrar då om de kan påverka tarmslemhinnan och på något sätt få mig att bli laktosintolerant?

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

Jag lät avföringen stanna i mig, jag kom hem och åt

[cry]


   
SvaraCitera

har inte du redan gjort en tråd där du undrar hur du kunde fått det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har inte du redan gjort en tråd där du undrar hur du kunde fått det?

nope. detta är en annorlunda tråd.


   
SvaraCitera

Anura:

nope. detta är en annorlunda tråd.

väldigt lik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget svar?:(


   
SvaraCitera

Tydligen inte. Vad kan UM? (exl experterna).


   
SvaraCitera

nej jag är rätt säker på att du inte kan bli laktosintolerant av att låta bli att skita [wink] Är själv laktosintolerant, men aldrig hört att det kan bero på tarmplack eller vad du nu kallade det. Jag menar, folk blir ju förstoppade titt som tätt utan att bli mjölkkänsliga.


   
SvaraCitera

Du måste vara världens mest tarmproblemshypokondriska människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

micitic:

nej jag är rätt säker på att du inte kan bli laktosintolerant av att låta bli att skita Är själv laktosintolerant, men aldrig hört att det kan bero på tarmplack eller vad du nu kallade det. Jag menar, folk blir ju förstoppade titt som tätt utan att bli mjölkkänsliga.

men kan det inte påverka tarmslemhinnan på något sätt? Jag menar jag förstår inte hur jag kan bli laktosintolerant:S Ingen i familjen är det osv. Alltid varit allergi-fri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte två trådar för att diskutera samma sak.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=302064


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera