Aviseringar
Rensa alla

Finns det några bra hundar för såna som är allergiska?


Ämnesstartare

Hej! Det har säkert kommit en sån här fråga eller något men i vilket fall som helst så undrar jag bara.. Vad finns det för hundar som man kan ha om man är allergisk mot päls?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Äkta nakenhund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Äkta nakenhund?

Finns det fler än nakenhundar? Är inte så förtjust i nakenhundar [n]


   
SvaraCitera

dvärgsnauzer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

dvärgsnauzer?

Åh dom var ju söta! [bigsmile] Så dvärschnauzer kan man ha om man är allergisk mot hundar? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det finns inga raser som garanterat fungerar. De flesta pälsdjursallergiker reagerar på allergener i skinnet så nakenhundar brukar fungera ännu sämre många gånger..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Nej, det finns inga raser som garanterat fungerar. De flesta pälsdjursallergiker reagerar på allergener i skinnet så nakenhundar brukar fungera ännu sämre många gånger..

Okej fan vad dåligt.. men någon hund måste ju finnas? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loekring:

men någon hund måste ju finnas? [sad]

Imoon:

inga raser som garanterat fungerar

Imoon:

garanterat

..och varför "måste" det finnas? Är man allergisk så är man, skitsynd men man kan ej göra särskildt mycket.

Dock har man väl börjat att typ vaccinera allergiker för en större summa pengar.. Allergitabletter finns ju också.


   
SvaraCitera

Loekring:

Åh dom var ju söta! Så dvärschnauzer kan man ha om man är allergisk mot hundar?

jaa det är juh inte helt säkert. det beror juh på huur allergisk man är. men dvärgsnauzer släpper inga hår.. om det gör det så blir det nån enstaka. Min bror och min mamma är jätte allergiska.. men vi kan ändå ha våra hundar nu som är just den rasen^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det måste finnas för att jag säger så.
Okej, det låter fan inte bra. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

jaa det är juh inte helt säkert. det beror juh på huur allergisk man är. men dvärgsnauzer släpper inga hår.. om det gör det så blir det nån enstaka. Min bror och min mamma är jätte allergiska.. men vi kan ändå ha våra hundar nu som är just den rasen^^

Okej, fan det låter som en bra hund det där. Kanske blir att man skaffar sig en sån hund i framtiden. För riktigt söta var dom ju. [y]


   
SvaraCitera

Loekring:

Okej, fan det låter som en bra hund det där. Kanske blir att man skaffar sig en sån hund i framtiden. För riktigt söta var dom ju.

jao men tänk på att det är en hund som gillar att vara ute mkt.. så långa promenader och gärna ute i skogen ^^ Å så måste man klippa dem -.- och hålla borta all oreda i skägget xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

jao men tänk på att det är en hund som gillar att vara ute mkt.. så långa promenader och gärna ute i skogen ^^ Å så måste man klippa dem -.- och hålla borta all oreda i skägget xD

Men det är ju toppen. Då kan man få röra på sig lite (vilket jag behöver). Fast saken är den att det är så jävla jobbigt för min morsa är ingen djurvän. Hon vill verkligen inte ha en hund.. Hur mycket man än tjatar säger hon hela tiden nej. Hur fan ska man få henne att ändra sig och bli en djurvän? Min pappa är däremot djurvän.. fast han bor lååångt ifrån mig så det är ju inte så roligt. [mad][sad]


   
SvaraCitera

Loekring:

inte så roligt

mnää det är sant. varför bor du inte hos din far då? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

varför bor du inte hos din far då? :S

Han bor i Norrland, jag bor i Stockholm.. Har inte så stor lust att flytta upp när jag har alla mina kompisar här och har precis börjat på folkhögskola och min pojkvän bor här i Stockholm.. Så det är lite svårt. :/


   
SvaraCitera