Aviseringar
Rensa alla

Finns Gud?


Ämnesstartare

För er ateister så frågar jag den eviga frågan ... finns Gud? om inte hur kom människorna/jorden till?

Om svaret på denna fråga blir : Big bang.. isåfall hur kom den explotionen till? Utvecklades den av sig självt?...

Själv tror jag på gud & det svarar på de mesta frågar jag kommit att vilja få svar på.. Men ni ateister... ni har ett speciellt sätt att tänka på ! Kom igen dela med er av era svar på hur allt kom till!


   
Citera

Jassmina:

finns Gud?

Jassmina:

om inte hur kom människorna/jorden till?

/care


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Jassmina: om inte hur kom människorna/jorden till?

/care

nehe det va tråkigt att du ej bryr dig


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Jassmina:

Om svaret på denna fråga blir : Big bang.. isåfall hur kom den explotionen till? Utvecklades den av sig självt?...

Tror att du ska läsa på lite vad teorin ens går ut på innan du yttrar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att universum är oändligt komplext och att vi inte helt förstår men något som står helt klart är att fåraherdar i öknen för 5 tusen hade ännu mindre förståelse och kunskap, sen så har ju evolutionen osv flera dödfödda spår som inte är till någon nytta och dör ut, verkar inte som en del i en gudomlig plan eller design, om Gud finns så borde han inte fucka upp,

Om Gud nu finns och han är som han beskrivs så är han dessutom en psykopat, diktator och praktarsel som inte är värd att följa och lyda ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jassmina:

Själv tror jag på gud & det svarar på de mesta frågar jag kommit att vilja få svar på.. Men ni ateister... ni har ett speciellt sätt att tänka på ! Kom igen dela med er av era svar på hur allt kom till!

Varför bryr sig gud om att du ska få skaffa en ny TV men inte om att mer än en miljard människor svälter? De kanske inte tror tillräckligt D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag orkar inte med dig just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej på Gud.
Jag tror bara att "innan big bang" och allt det där ännu är för svårt för människor att förstå.
Hur förklaras det mer av att Gud skapade det? Vad fanns innan Gud?

Tycker att vetenskapsteorier om rymden och jordens skapelse är väldigt spännande, men jag känner att det inte hjälper mig att tänka en massa på det/ försöka hitta svar.
Jag tror ändå inte att jag kommer hinna få svar innan jag dör.


   
SvaraCitera

Jassmina:

För er ateister så frågar jag den eviga frågan ... finns Gud? om inte hur kom människorna/jorden till?

Va? Vi skulle väl inte vara ateister om vi trodde på gud?


   
SvaraCitera

Jassmina:

Om svaret på denna fråga blir Gud.. isåfall hur kom gud till? Utvecklades han av sig självt?...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jassmina:

För er ateister så frågar jag den eviga frågan ... finns Gud? om inte hur kom människorna/jorden till?

Gud finns säkert för de som tror på han/hon, men inte för mig. Jorden samt allt liv som existerar här har "uppkommit" genom flera miljarder år av utveckling. Hur allt började är nog ganska svårt att säga.

Jassmina:

Om svaret på denna fråga blir : Big bang.. isåfall hur kom den explotionen till? Utvecklades den av sig självt?...

Jag kan, till skillnad från de allra flesta religiösa, faktiskt unna mig lyxen att inte veta hur allt kom till. Min tillvaro påverkas inte av hur jag kom hit och av varför jag finns - den ser likadan ut ändå.

Jag kan inte säga att jag VET hur saker och ting kom till, däremot kan jag säga vad som verkar mest troligt. Och det är inte någon slags "övre makt", utan evolutionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, han finns.

videobevis:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan omöjligt veta om Gud finns.
Tycker att det är ganska korkat om Gud på något sätt berättar, genom att sända ned änglar osv, att han existerar.

Hade det vart meningen att vi skulle veta av hans existens, skulle den vetskapen vara något vi föds med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om gud skapade livet, universum och allting, vem skapade då gud. eller fanns han innan någonting kunnat existera.

it's too hard for mankind to even guess


   
SvaraCitera
time
 time

Dräparen:

videobevis:

Grrr, du hann före mig!


   
SvaraCitera