Aviseringar
Rensa alla

Finns inget positivt med att leva mitt liv.


Ämnesstartare

* Jag fyller 18 snart, kommer inte att få några presenter och kommer inte att bli firad.

* Min mamma hatar mig och slår mig ibland, senast igår. Hon kallar mig hora,smutsig och en massa andra hemska saker.

* Min pappa sa nyligen upp kontakten med mig, och spottade på mig och sa att jag inte är värd någonting.

* Jag har ig i nästan alla ämnen pga av att jag mått dåligt i flera år, av misshandel, bråk med mera. = att jag kanske får gå om ett år= inte ta studenten.

* Jag har inga riktiga vänner, ingen jag kan höra av mig till och prata ut om livet med.

* Jag har inga pengar, inget jobb och är helt ekonomiskt beroende av min mamma som jag bor med. ( jag har frågat om lite pengar varje dag och har bara fått 50 spänn på hela månaden, hon tar även mitt studie bidrag.) Och hon njuuuuter av att ha den här kontrollen över mig.

* Min pojkvän är dryg mot mig och stöttar inte mig när jag mår dåligt. Idag sa han att jag kanske borde ge upp skolan för att jag är så dålig.

* Jag har aldrig sovit med min pojkvän då det är förbjudet av mamma, som förövrigt inte träffat honom än då jag tror hon skulle döda honom. Men hon tror att han är en gubbe som utnyttjar mig....han är lika gammal som mig.

* Jag har dålig aptit och ständig huvudverk.

* Jag har börjat röka igen....mkt.

* Jag ser förjävlig ut.( för tillfället)

jag vet inte vad jag ska ta mig till...jag vet att jag kommer att må bättre snart, men jag kännde att jag vill skriva av mig litegrann.[sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå till socialen, prata med nån där. Se till att du får hjälp. Gråt, skrik och dunka huvudet i väggen tillräckligt mycket så att de förstår att det är allvar.

Få din situation utvärderad. Är det så illa som du säger kan du säkert få hjälp att slippa vara ekonomiskt beroende och bo med din mamma.


   
SvaraCitera

Byt pojkvän, skaffa bättre vänner (som bygger upp dig), säg till dina föräldrar att du är trött på deras skit och säg vad du känner, skaffa en hobby, sluta röka, ta dig i kragen...

[chocked]


   
SvaraCitera

När du är 18 får du ju ditt studiebidrag själv [y]


   
SvaraCitera

Oj, nej, det låter som att du är osjälvständig och förlitar dig mycket på andra.
Försök att göra det bästa av situationen genom att klara skolan, fokusera.

[love]


   
SvaraCitera

Om du tänker baklänges går allt mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Gå till socialen, prata med nån där. Se till att du får hjälp

Vi har redan kontakt med socialen...jag har bott hos kontaktfamilj förut men de skulle aldrig hjälpa mig med att fixa egen bostad eller få egna pengar eller så....tyvärr i know it :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Byt pojkvän, skaffa bättre vänner (som bygger upp dig), säg till dina föräldrar att du är trött på deras skit och säg vad du känner, skaffa en hobby, sluta röka, ta dig i kragen...

jaa asså...hihi ...de är inte så lätt


   
SvaraCitera

Jag har inga av ovanstående problem men jag tycker mitt liv suger ändå. Life's a bitch and then you die. Hehe nej men faktiskt. Man behöver inte plugga för att livet ska ordna sig. Om jag vore i dina skor skulle jag försöka skapa något av de erfarenheter du har. Det är sådana unika personer som du som kan återge ditt liv och dina erfarenheter ifall du får de rätta verktygen. Som sagt, om jag vore du skulle jag försöka gå en estetisk linje, det är asbra verkligen. Du behöver inte ens gå i skolan så länge du är duktig på vad du gör och är inspirerad. Iof vet jag inte om du typ hatar estetik...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

När du är 18 får du ju ditt studiebidrag själv

ja juste fan de va de jag tänkte fråga om...eller asså göra en ny tråd om.

Hur går det till det där när jag fyllt 18? mamma får ju pengarna överförda till hennes konto, och hon kan min kod och allting. Hon kan öven gå in på mitt konto genom internet hit och dit. Kommer pengarna att helt överföras till mitt konto, utan att jag behöver säga att jag vill ha de så? kan mamma fortfarande gå och ta pengarna och ha kontroll över hur mkt som ska överöras hit och dit.. åh jag förstår inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Om du tänker baklänges går allt mycket bättre.

va? hihi


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

Hur går det till det där när jag fyllt 18?

Har du bankkonto på swedbank? Då ska pengarna komma automatiskt till ditt konto när du blivit 18, annars kommer det en check på posten, och så får du prata med din bank om att få pengarna in på ditt konto.

Sen så är ditt konto privat, om det är skrivet på dig, och då ska hon inte kunna gå in och talla på dina pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Oj, nej, det låter som att du är osjälvständig och förlitar dig mycket på andra.
Försök att göra det bästa av situationen genom att klara skolan, fokusera.

njaa asså jag e väldigt självständig, som så att jag skulle kunna klara mig själv, och VILL klara mig själv. Men min mamma gör det omöjligt då hon vet att jag inte har tid att skaffa jobb då all min tid går till att kämpa med skolan. Pojkvännen träffarjag typ 2 ggr i veckan så jag e inte så jätte beroende av honom heller 😛

Jag har blivit tvingad att vara beroende och "osjälvständig" eller vadman ska säga. men nu när ni säger att jag kommer få mitt egna studiebidrag när jag fyller 18 iaf så känns det lite bättre, och det känns som att jag kommer att få lite mer frihet. Och mamma kommer inte kunna ha lika mkt kontroll över mig då. Jag hatar verkligen att fråga henne om ngt. Jag känner mig så jävla svag och maktlös då... och man ba ser på hennes äckliga ansikte hur nöjd hon e över situationen...[cry]


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

Men min mamma gör det omöjligt då hon vet att jag inte har tid att skaffa jobb då all min tid går till att kämpa med skolan. Pojkvännen träffarjag typ 2 ggr i veckan så jag e inte så jätte beroende av honom heller 😛

Men bit ihop och gå igenom det har stadiet i ditt liv. Sedan är du fri.

Vet du vad som suger? Det är oftast personer som kommer från de taskigaste bakgrundarna som blir de coolaste personerna när de växer upp.
Om de inte förfaller, dvs.

hetingensjälv:

Och mamma kommer inte kunna ha lika mkt kontroll över mig då. Jag hatar verkligen att fråga henne om ngt. Jag känner mig så jävla svag och maktlös då... och man ba ser på hennes äckliga ansikte hur nöjd hon e över situationen...

Varför ens leva med henne?
Du bör ju kunna få hjälp av kommunen eller så.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snaeky:

Du behöver inte ens gå i skolan så länge du är duktig på vad du gör och är inspirerad. Iof vet jag inte om du typ hatar estetik...

Hihi vad söt du är.. jag var på älvsjömässan idag och kollade lite på olika utbildningar som finns...inget av de passade mig...eller mina betyg.
saken är den också att jag är så jävla envis...jag vill ha mina gymnasie betyg och jag SKA komma in på någon jävla högskola...men samtidigt så är det omöjligt....helt jävla omöjligt att fixa upp betygen, då så mkt runtomkring hindrar mig från att koncentrera mig...:(

hihih njaa estetik...vet inte riktigt... jag är väldigt intresserad av psykologi, eller människan och relationer. Jag vill hjälpa människor, helst ungdomar med problem. Men annars är jag väldigt intresserad av matlagning och allt som har med mat att göra.. 🙂 vet du lite yrken som skulle passa? förutom psykolog ( mvg i alla ämnen) och kok ( stressigt) hihihi 🙂


   
SvaraCitera